"köpbeteende" - Selaus asiasanan mukaan Yrkeshögskolan Arcada
Viitteet 1-20 / 24
-
En studie gällande Telia Companys marknadsföring av apparater ur konsumentens perspektiv
(2022)I examensarbetet gjordes en undersökning av Telia Companys apparats marknadsföring. Examensarbetets syfte var att reda ut vilka marknadsföringskanaler är allra effektivaste och vad väcker kundens intresse i Telias ... -
Ett steg mot den digitala spelvärlden?
(2020)Dagens värld är digital. Detta är inget undantag då det gäller spelvärlden. De fysiska konsolspelskopiorna har länge varit den vanligare versionen bland konsumenten, men företagen har kraftigt kört framåt tanken om den ... -
Finländarnas köpbeteende inom modebranschen
(2021)Målsättningen med denna studie var att utreda finländarnas köpbeteende och få fram vilka faktorer som påverkar deras köpbeslut. Syftet med studien var att skapa en bättre förståelse hur finländare konsumerar kläder. Detta ... -
Framtidens digitala bilhandel
(2023)Detta lärdomsprov undersöker olika faktorer och strategier som är nödvändiga för att lyckas med digital försäljning inom bilhandeln i framtiden. Ämnet är valt baserat på mitt yrkesmässiga intresse och syftet är att få en ... -
Har du försäkrat det allra viktigaste : Undersökning av riskförsäkringarnas marknadsföring i Twitter, i företaget Mandatum
(2023)Arbetet är gjord för att analysera Försäkringskoncernen Mandatums digitala marknadsföring av livförsäkringar i den sociala mediaplatformen Twitter. Forskningen svarar på frågan hur marknadsförs livförsäkringarna i Twitter, ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad -
Hur har handeln förändrats bland unga vuxna? En kvantitativ studie om 18 - 25 åringar som väljer att handla på nätet
(2022)Arbetets syfte är vad är det som påverkar unga vuxna i Helsingfors som väljer att handla på nätet i stället för fysisk butik? Handeln ändras bland unga vuxna, men varför? Unga Helsingforsbon föredrar att handla via nätet ... -
Hur påverkar reklamfilm konsumenternas köpbeslut inom val av vardagsprodukter
(2023)Denna studie syftar till att undersöka reklamfilmens påverkan på unga konsumenters beteende avseende vardagsprodukter samt bedöma dess effektivitet. Den teoretiska referensramen baseras på tidigare forskning om reklam, ... -
Hur rabattkoder och erbjudanden påverkar konsumentbeteende
(2023)I dagens digitala värld föredrar många att göra sina inköp på nätet istället för fysiska butiker. Det har blivit enklare att hitta de bästa erbjudandena och rabattkoderna på marknaden samt att jämföra priser. Rabattkoder ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad -
Hur unga kvinnors köpbeteende av skönhetsprodukter påverkas av vad de ser på TikTok : En kvalitativ studie med intervju som metod
(2024)Syftet med studien är att ta reda på hur TikTok påverkar unga kvinnors köp av skönhetsprodukter. Ämnet är valt baserat på mina intressen och vilja att fördjupa mig inom ämnet. Forskningsfrågan är: Hur påverkas unga kvinnors ... -
Hur unga vuxna väljer läskedrycker
(2022)Denna studie försöker besvara frågan; Hur värdesätter unga vuxna läskedryckens olika attribut vid köpbeslutet? Då det är svårt att generalisera unga vuxnas åsikter och preferenser närmade sig denna studie från en annorlunda ... -
Influensers bidragande till överkonsumtion: En studie av köpbeteendet hos 18 åriga flickor
(2021)Influensermarknadsföring på Instagram har blivit allt vanligare för “fast fashion”-företag att använda sig av eftersom det gör företaget mer trovärdigt när en influenser marknadsför dess produkter. Trots de bevisade negativa ... -
Konsumentbeteende hos Generation Z - En kvantitativ segmentanalys om världens största generations konsumentvärderingar
(2022)Arbetet är en kvantitativ undersökning om generation z:s konsumentbeteende och vilka centrala värderingar som styr konsumeringen. Syftet med undersökningen är att undersöka generation z:s värderingar för att skapa en djupare ... -
Konsumentbeteende och kosmetik: en kvantitativ studie om köpbeteendet av sminkprodukter inom Generation Y
(2022)Syftet med studien var att få en bättre förståelse om konsumentbeteendet inom Generation Y i kosmetikbranschen. Forskningsfrågorna var att ta reda på vilka faktorer som påverkar deras köpbeteende inom sminkprodukter samt ... -
Kundundersökning om val av mataffär i ett köpcentrum : Case affär X
(2019)I köpcentrumet Y har konsumenterna möjligheten att välja mellan tre mataffärer ifrån de tre största affärskedjorna i Finland. Det här examensarbetet gjordes som ett uppdrag av butikschefen för en av dessa affärer för att ... -
Marknadsföring av Multi-Ingredient Pre Workout kosttillskott i Finland
(2021)Detta examensarbete utfördes med avsikt att undersöka hur en specifik kategori av kosttillskott borde marknadsföras inom den Finländska marknaden. Produktkategorin som undersöktes heter ”Multi Ingredient Pre Workout ... -
Miljövänliga och lönsamma marknadsföringsmaterial i alkoholbranschen. Case: Interbrands Wines & Spirits Oy.
(2023)Interbrands Wines & Spirits Oy är ett finskt bolag, vars verksamhetsområde är import, export, försäljning och marknadsföring av alkoholhaltiga drycker, och de har en omfattande produktportfölj med allt från starksprit till ... -
Olika faktorer som påverkar unga vuxnas val av bank
(2021)Avhandlingen består av en kvalitativ undersökning där man undersöker vilka faktorer som påverkar unga vuxnas val av bank. Huvusdyftet med arbetet är att ta reda på vilka bakomliggande orsaker är i fråga om val av bank. Är ... -
Skillnader mellan marknadsföring av aktielägenheter och industrilokaler till hyresgäster
(2021)Detta examensarbete undersöker marknadsföringsskillnader mellan aktielägenheter och industrilokaler till hyresgäster i Helsingfors. Examensarbetet ser även individuellt på marknadsföringen av både aktielägenheter och ... -
Vad driver en konsument att köpa en premium elbil? Case: Tesla i Finland
(2019)Detta examensarbete grundar sig på en kvantitativ enkätstudie och avgränsar sig till Tesla-ägare i Finland. Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer och egenskaper som driver en konsument att välja en elbil framom ... -
Varför inte vegant? Unga vuxnas attityder till konsumtion av animaliska och veganska livsmedel
(2022)I denna studie undersöktes unga vuxnas attityder till konsumtion av animaliska och veganska livsmedel, samt hur deras närkrets förhåller sig till ämnet. Den kvantitativa undersökningen gjordes i form av en elektronisk ...Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad