Sociala medier, strategier & Beyoncé
Lang, Andrea (2014)
Lang, Andrea
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404254889
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201404254889
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on kvalitatiivinen tutkimus siitä, miten kulttuurituottaja tänä päivänä voi käyttää erilaisia sosiaalisen median strategioita hyväkseen. Nykypäivän teknologian nopean kehityksen takia, monella organisaatiolla tai yrityksellä voi olla vaikeuksia halua-mansa näkyvyyden saamisella sosiaalisessa mediassa. Sosiaalisen median strategian avul-la organisaatio tai yritys pystyy vahvistamaan omaa markkinointia.
Työn tarkoitus on antaa lukijalle kuva siitä mitä sosiaalinen media on ja miten pystyy ra-kentamaan oman sosiaalisen media strategian omien tarpeiden mukaan.
Työssä käytetään esimerkkinä amerikkalaista artistia Beyoncéa ja hänen markkinointi strategiaa jota käytettiin artistin viidennen studioalbumin lanseerauksessa vuoden 2013 loppupuolella. Esimerkki antaa lukijalle käsityksen siitä miten tärkeää on luoda uniikki mediastrategia, miten tieto leviää sosiaalisessa mediassa ja valistuksen siitä miten tärkeät sosiaaliset mediat tänä päivänä ovat markkinoinnissa.
Työn tarkoitus on antaa lukijalle kuva siitä mitä sosiaalinen media on ja miten pystyy ra-kentamaan oman sosiaalisen media strategian omien tarpeiden mukaan.
Työssä käytetään esimerkkinä amerikkalaista artistia Beyoncéa ja hänen markkinointi strategiaa jota käytettiin artistin viidennen studioalbumin lanseerauksessa vuoden 2013 loppupuolella. Esimerkki antaa lukijalle käsityksen siitä miten tärkeää on luoda uniikki mediastrategia, miten tieto leviää sosiaalisessa mediassa ja valistuksen siitä miten tärkeät sosiaaliset mediat tänä päivänä ovat markkinoinnissa.