Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Matkailuteemaisen asiakastilaisuuden järjestäminen yritysten ja yhdistysten ryhmille: case -yrityksenä MatkaSeniorit Oy

Moisejeff, Sanna (2011)

 
Avaa tiedosto
moisejeff_sanna.pdf (1.760Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Moisejeff, Sanna
2011
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023092826502
Tiivistelmä
Opinnäytetyön taustalla on kohdeyrityksen, ryhmämatkatoimisto MatkaSeniorit Oy:n selkeä tarve
aloittaa myynnin ja markkinoinnin suuntaaminen uudelle asiakasryhmälle, yritysasiakkaille. MatkaSeniorit Oy on palvellut yli 55–vuotiaiden senioriryhmiä menestyksekkäästi jo kymmenen vuoden ajan, ja kasvun innoittamana ryhmämatkoja halutaan tulevaisuudessa tarjota myös työikäisille ryhmille. Tapahtumamarkkinointi on yritykselle tuttu markkinoinnin keino ja tämän johdosta uuden asiakasryhmän tavoittamiseksi haluttiin järjestää yritysasiakastilaisuus.

Opinnäytetyön tavoitteena on antaa kohdeyritykselle runsaasti tietoa Oulun alueen yritysasiakasmarkkinoista ja kilpailijoista sekä tutkia MatkaSeniorit Oy:n keskeisiä lähtökohtia aloittaa myynnin suuntaaminen uudelle asiakasryhmälle. Tutkimusmenetelminä käytetään erilaisia analyyseja kartoittamaan kohdeyrityksen vahvuuksia ja toisaalta kartoittamaan Oulun alueen suomia mahdollisuuksia uuden asiakassegmentin parissa. Tapahtumamarkkinointia käytetään konkreettisena markkinoinnin keinona yritysasiakkaiden tavoittamiseksi. Osana markkinoinnin kohdentamista tilaisuuteen muodostettiin palveluiden markkinoinnin sekä palvelun tuotteistamisen teoriaa mukaillen uudelle kohderyhmälle tarjottava matkaohjelmaesimerkki, joka on suunnattu yritysasiakkaiden tarpeita ajatellen.

Tilaisuuden päätteeksi toteutettiin kysely, jonka tarkoituksena oli saada palautetta tilaisuuden onnistumisesta ja samalla kartoittaa kohderyhmän tarpeita ja näkemyksiä yritysasiakkaiden ryhmämatkailuun liittyen. Kaiken kaikkiaan yritysasiakastilaisuus oli onnistunut ja kutsuvieraita kiinnostanut tapahtuma. Ryhmämatkoille nähtiin tarvetta ja yrityksiltä löytyi selvästi kiinnostusta MatkaSenioreihin. Yrityksissä nähtiin käyttöä mm. kokous- ja messumatkoille sekä yritysvierailuihin niin koti- kuin ulkomaihin.

Tuloksena opinnäytetyöstä saatiin markkinoinnillinen kokonaisuus, jonka suorat hyödyt kohdeyritykselle olivat menekinedistäminen ja tunnettuuden lisääminen tilaisuuden kautta. Kokonaisuudessaan opinnäytetyö antaa kohdeyritykselle runsaasti hyödynnettävää tietoa Oulun alueen yritysasiakasmarkkinoista ja potentiaalista ryhmämatkojen myynnin parissa.
 
This thesis is based on explicit needs of group travelling agency MatkaSeniorit Oy on starting direct marketing and sales for new segment – Business clients. MatkaSeniorit Oy has already served senior clients´ groups of over 55-year-olds successfully with more than ten years experience. Inspired by rapid business growth of recent years, the company is now willing to offer group travel products also for groups containing work aged customers. Event marketing being a familiar means for the company, in order to reach new client segment, organizing an event for
target B2B group was desired by MatkaSeniorit Oy.

Objectives of this thesis were to provide MatkaSeniorit Oy with plenty of information regarding B2B clientele market and competition of Oulu city region and explore companys´ crucial baseline to start directing sales for the new segment. Various analyses are used as research methods to
map out companys´ personal strengths and on the other hand to survey the possibilities provided by Oulu city region in the field of new clientele. Event marketing is used as a practical means of marketing to reach B2B target client group. As a part of marketing and sales allocation, using
theories of service marketing and service productization, a tangible travel programme example was created. At the event, this travel programme example was provided and available for new target group, based on their needs and wants regarding to group travel product.

After the event was carried out, a survey was executed to gain feedback on event performance and simultaneously to map out target B2B groups needs and views concerning corporate group travel. All in all the event was successful, it appearing highly interesting for the target audience.
Different forms of corporate group travel were seen useful and MatkaSeniorit was clearly preoccupied by event guests from companies and associations. The target B2B group needs for conference, exhibition travel and company meetings were discovered, regarding both domestic and
outbound travelling.

As a result, the thesis came out as a entity of marketing fields, bringing straightforward benefits to MatkaSeniorit Oy in forms of consumption and overall promotion via the organized event. The thesis provides MatkaSeniorit with plenty of information on Oulu city region B2B clientele and competition in the field of group travelling branch.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste