Työhyvinvointi ja Haikon Kartano & Spa tunnettavuus työhyvinvointipalveluiden tarjoajana
Vikman, Päivi (2015)
Vikman, Päivi
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060211879
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060211879
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on kirjoitettu työhyvinvoinnista sekä Haikon Kartano ja Spasta työ-hyvinvointipalveluiden tarjoajana. Opinnäytetyöllä on kaksi tarkoitusta.
Ensimmäinen tavoite on saada selville mitä ihmiset ajattelevat työhyvinvoinnista ja mitkä asiat he kokevat että siihen vaikuttavat. Toisena tarkoituksena on saada selville kuinka tunnettu Haikon Kartano ja Spa on työhyvinvointipalveluiden tarjoajana ja ovatko ihmiset kokeilleet niitä palveluita. Tutkimuksen tuloksesta myös eri ikäryhmien vastauksia vertaillaan. Tässä opinnäytetyössä työpahoinvointia, työyhteisöjä, työympäristöjä ja muita työhyvinvoinitpalveluiden tarjoajia ei analysoida. Tässä työssä teoria perustuu työhyvinvointiin, miksi se on tärkeää, lait johon se perustuu ja miten yritykset siitä hyö-tyy. Haikon Kartano ja Spa on esitelty yrityksenä ja työhyvinvointipalvelupaketit on ha-vainnollistettu. Tutkimus on tehty sähköisenä kyselynä ja vastausprosentti on hyvä. Tu-loksista tärkeimmät löydökset on listattu. Kiinnostavimmat löydökset ovat että ihmiset on hyvin tietoisia työhyvinvoinnista ja että harrastukset on erittäin tärkeitä. Ihmiset ovat valmiita panostamaan aika paljon rahaa kuukaudessa harrastuksiin. Kiinnostava löytö on myös että Haikon Kartano ja Spa on tuttu, mutta kaikki ei ole käynyt siellä. Pohdinnassa joka tutkimuskysymys ja vastaukset on analysoitu.
Ensimmäinen tavoite on saada selville mitä ihmiset ajattelevat työhyvinvoinnista ja mitkä asiat he kokevat että siihen vaikuttavat. Toisena tarkoituksena on saada selville kuinka tunnettu Haikon Kartano ja Spa on työhyvinvointipalveluiden tarjoajana ja ovatko ihmiset kokeilleet niitä palveluita. Tutkimuksen tuloksesta myös eri ikäryhmien vastauksia vertaillaan. Tässä opinnäytetyössä työpahoinvointia, työyhteisöjä, työympäristöjä ja muita työhyvinvoinitpalveluiden tarjoajia ei analysoida. Tässä työssä teoria perustuu työhyvinvointiin, miksi se on tärkeää, lait johon se perustuu ja miten yritykset siitä hyö-tyy. Haikon Kartano ja Spa on esitelty yrityksenä ja työhyvinvointipalvelupaketit on ha-vainnollistettu. Tutkimus on tehty sähköisenä kyselynä ja vastausprosentti on hyvä. Tu-loksista tärkeimmät löydökset on listattu. Kiinnostavimmat löydökset ovat että ihmiset on hyvin tietoisia työhyvinvoinnista ja että harrastukset on erittäin tärkeitä. Ihmiset ovat valmiita panostamaan aika paljon rahaa kuukaudessa harrastuksiin. Kiinnostava löytö on myös että Haikon Kartano ja Spa on tuttu, mutta kaikki ei ole käynyt siellä. Pohdinnassa joka tutkimuskysymys ja vastaukset on analysoitu.