Improvement of Sales Order Creation Process to Ensure On-Time Delivery
Gelgor, Julia (2016)
Gelgor, Julia
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605106873
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605106873
Tiivistelmä
Insinöörityön tavoitteena oli selvittää case-yrityksen myyntitilausluonti prosessin heikkou-det ja niiden perusteella oli tarkoituksena ehdottaa ohjeet myyntitilausluonti prosessin pa-rantamista varten. Tutkittu prosessi on tarkoitettu case-yrityksen asiakkaalle, suurelle tie-toliikenne yritykselle. Myyntitilausluonti prosessi oli tutkittu on-time delivery näkökulmasta.
Insinöörityön tulos oli saavutettu haastattelemalla molemmat yritykset, poimimalla proses-sin heikoimmat kohdat ja säilyttämällä prosessin vahvuudet. Case-yrityksen kanssa oli järjestetty palavereita, jossa käytiin läpi aikaansaannokset sekä ehdotukset prosessin pa-rantamiselle. Teoriakappaleessa käsitellään aiheet, jotka auttoivat löytämään kohdeyrityk-selle sopivat ratkaisut prosessin parantamiselle.
Insinöörityössä esitellään case-yrityksen prosessi ja prosessin jokainen vaihe. Nykytila-analyysin jälkeen prosessin heikkoudet ovat poimittu ja syyt niihin ovat selvitetty. Heik-kouksien parantamiseen oli ehdotettu parantaa case-yrityksen ja sen asiakkaan välinen yhteistyö, kehittää henkilökunnan tietämys ja tiedon jakaminen organisaation sisällä. Teo-rian ja palaverien avulla haluttu lopputulos oli saavutettu.
Insinöörityön tulos oli saavutettu haastattelemalla molemmat yritykset, poimimalla proses-sin heikoimmat kohdat ja säilyttämällä prosessin vahvuudet. Case-yrityksen kanssa oli järjestetty palavereita, jossa käytiin läpi aikaansaannokset sekä ehdotukset prosessin pa-rantamiselle. Teoriakappaleessa käsitellään aiheet, jotka auttoivat löytämään kohdeyrityk-selle sopivat ratkaisut prosessin parantamiselle.
Insinöörityössä esitellään case-yrityksen prosessi ja prosessin jokainen vaihe. Nykytila-analyysin jälkeen prosessin heikkoudet ovat poimittu ja syyt niihin ovat selvitetty. Heik-kouksien parantamiseen oli ehdotettu parantaa case-yrityksen ja sen asiakkaan välinen yhteistyö, kehittää henkilökunnan tietämys ja tiedon jakaminen organisaation sisällä. Teo-rian ja palaverien avulla haluttu lopputulos oli saavutettu.