HENKILÖSTÖVUOKRAUSPALVELUN SÄHKÖISEN MARKKINOINTIVIESTINNÄN KEHITTÄMINEN : Case Nordic JobCentre Oy
Salmela, Heli (2016)
Salmela, Heli
Centria-ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605168028
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605168028
Tiivistelmä
Vuokratyön käyttö on ollut kasvussa jo pitkään. Erityisesti rakennus- ja teollisuusaloilla vuokratyön käyttö on hyvin yleistä, vaikka edelleen toimialan maine on joiltain osin negatiivinen. Kilpailu on kuitenkin kovaa, ja erityisesti Etelä-Suomen alueella vuokratyöfirmoja on syntynyt viime vuosikymmenen aikana runsaasti.
Opinnäytetyöni on sähköisen markkinointiviestinnän kehitystehtävä, jonka toimeksiantajana on oululaislähtöinen henkilöstövuokrausyritys Nordic JobCentre Oy. Kehitystehtävän kohteena oli erityisesti yrityksen näkyvyyden parantaminen mahdollisten työnhakijoiden keskuudessa. Yrityksen tavoitteena on työllistää mahdollisimman paljon ihmisiä, ja samalla kasvattaa liiketoimintaansa erityisesti Etelä-Suomen alueella. Työni tarkoitus oli selvittää, minkälaista potentiaalia yrityksen markkinointia ajatellen piilee sähköisen median, ja erityisesti sosiaalisen median käytössä.
Työn tietoperusta koostuu henkilöstöstrategian, markkinointistrategian ja sähköisen markkinoinnin teoriasta.
Työn tuloksena laadin yritykselle sähköisen markkinoinnin vuosikellon, ja keräsin tietoa erilaisista sosiaalisen ja sähköisen median kanavista, joissa yritys voi toimia. Lisäksi kuvasin yrityksen käyttöön haastatteluvideon, jossa yrityksen työntekijä kertoo kokemuksistaan. Videota yritys voi käyttää sosiaalisessa mediassa, kotisivuillaan ja tapahtumissa. Työn liitteenä löytyy yhteenvetona laatimani ohjeistus sosiaalisen median käyttöön ja hakukoneoptimointiin.
Opinnäytetyöni on sähköisen markkinointiviestinnän kehitystehtävä, jonka toimeksiantajana on oululaislähtöinen henkilöstövuokrausyritys Nordic JobCentre Oy. Kehitystehtävän kohteena oli erityisesti yrityksen näkyvyyden parantaminen mahdollisten työnhakijoiden keskuudessa. Yrityksen tavoitteena on työllistää mahdollisimman paljon ihmisiä, ja samalla kasvattaa liiketoimintaansa erityisesti Etelä-Suomen alueella. Työni tarkoitus oli selvittää, minkälaista potentiaalia yrityksen markkinointia ajatellen piilee sähköisen median, ja erityisesti sosiaalisen median käytössä.
Työn tietoperusta koostuu henkilöstöstrategian, markkinointistrategian ja sähköisen markkinoinnin teoriasta.
Työn tuloksena laadin yritykselle sähköisen markkinoinnin vuosikellon, ja keräsin tietoa erilaisista sosiaalisen ja sähköisen median kanavista, joissa yritys voi toimia. Lisäksi kuvasin yrityksen käyttöön haastatteluvideon, jossa yrityksen työntekijä kertoo kokemuksistaan. Videota yritys voi käyttää sosiaalisessa mediassa, kotisivuillaan ja tapahtumissa. Työn liitteenä löytyy yhteenvetona laatimani ohjeistus sosiaalisen median käyttöön ja hakukoneoptimointiin.