Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Muotiblogien mainonta

Leskinen, Katariina (2016)

 
Avaa tiedosto
leskinen_katariina.pdf (663.4Kt)
Lataukset: 


Leskinen, Katariina
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201605208939
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin muotiblogien postauksissa esiintyvää mainontaa. Työssä selvitettiin minkälaista mainontaa muotiblogien postauksissa esiintyi, mitä niissä mainostettiin ja oliko mainonta tunnistettavaa. Tämän lisäksi opinnäytetyössä haastateltiin muotiblogien lukijoita ja selvitettiin heidän mielipiteitään ja kokemuksiaan muotiblogien mainonnasta. Muotiblogien mainontaa haluttiin tutkia, koska se koettiin ajankohtaiseksi ja mielenkiintoiseksi tutkimusaiheeksi.

Opinnäytetyössä käytettiin laadullisia tutkimusmenetelmiä. Muotiblogien postauksissa esiintyvää mainontaa tutkittiin laadullisen sisällönanalyysin avulla. Kymmentä etukäteen valittua suomalaista muotiblogia ja niissä julkaistuja postauksia tutkittiin kolmen kuukauden ajan. Muotiblogien lukijoiden haastattelut toteutettiin puolistrukturoituina haastatteluina. Ennen haastatteluja haastateltavat seurasivat kolmea suomalaista muotiblogia yhden kuukauden ajan.

Tämän tutkimuksen mukaan näyttäisi siltä, että blogimainonta on vakiinnuttanut asemansa muotiblogeissa ja on oleellinen osa niiden sisältöä. Lisäksi näyttää siltä, että muotiblogeissa mainostettiin kosmetiikkaa ja elintarvikkeita sekä pukeutumiseen ja sisustamiseen liittyviä tuotteita. Tutkimuksessa havaittiin, että muotiblogeissa näyttäisi esiintyvän epäselvää mainontaa. Lisäksi muotiblogien lukijoiden haastatteluissa selvisi, että blogimainonta ei aina miellytä lukijoita, mutta se saattaa silti vaikuttaa heidän ostokäyttäytymiseensä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste