Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

User experiences and efficiency of Instagram Advertising

Pessala, Irene (2016)

 
Avaa tiedosto
Pessala_Irene.pdf (1.688Mt)
Lataukset: 


Pessala, Irene
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016111116064
Tiivistelmä
Useimmat mobiilisovellukset ovat nykyään riippuvaisia mainonnasta toimintansa rahoittamisessa, ja syyskuussa 2015 myös kuvanjakamissovellus Instagram julkisti mainokset käyttäjilleen maailmanlaajuisesti. Verkkomainonnan ammattilaiset ottivat mainokset vastaan innostuneesti, mutta monet käyttäjät kokivat mainosten kohdentamisen olevan huonoa ja mainosten olevan epäkiinnostavia.

Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia suomalaisten Instagram-käyttäjien mielipiteitä ja kokemuksia Instagram-mainonnasta ja selvittää mainosten tehokkuus toivottujen tulosten tuottamisessa. Toinen tavoite oli antaa opinnäytetyön toimeksiantaja FlowHouse Oy:lle kattava käsitys yrityksen opinnäytetyötä varten keväällä 2016 toteuttamien kampanjoiden menestyksestä. Opinnäytetyö myös kokosi yleisiä ohjeita yrityksille Instagram-kampanjoiden parantamiseksi pohjautuen käyttäjien toiveisiin siitä, mitä he halusivat nähdä sovelluksessa.

Työn tutkimusmetodi oli kvantitatiivinen ja päätutkimusväline oli käyttäjäkysely. Kysely suunnattiin kaikenikäisille suomalaisille Instagramin käyttäjille. Analysointivaiheessa vastaajat jaettiin ryhmiin, joiden analysoinnista olisi eniten hyötyä mainostajille. Kysely toteutettiin käyttäen Webropol-ohjelmaa ja sen palaute- ja analyysityökaluja. Microsoft Exceliä käytettiin myös data-analyysin apuna ja Facebookin Ad Manager -raportin analyysissä.

Tutkimuksen tulokset osoittivat, että suurin osa käyttäjistä näki heikosti kohdennettuja mainoksia sovelluksessa eikä mainosten läsnäoloa arvostettu. Instagram-mainosten hintatehokkuus oli selkeästi alemmalla tasolla kuin Facebookissa, mutta tietyntyyppistä matalan kynnyksen sitoutumista esiintyi useammin. Käyttäjät tiedostivat, että asianmukainen kohdentaminen sekä katseenvangitseva, käyttäjälle olennainen sisältö kiinnostavilta brändeiltä hyödyttäisivät eniten sekä kuluttajia että mainostajia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste