Menestystekijöiden tilanne Innolink-konsernissa
Karri, Tuomas (2016)
Karri, Tuomas
Tampereen ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112817903
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016112817903
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
Tampereen ammattikorkeakoulu
Liiketalous
Projektijohtaminen
TUOMAS KARRI:
Menestystekijöiden tilanne Innolink-konsernissa
Opinnäytetyö 56 sivua, joista liitteitä 6 sivua
Marraskuu 2016
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Innolink Group Oy. Innolink Group on myynnin konsultointiin ja myyntiä tukevaan taktiseen toimintaan erikoistunut konserni. Työn tarkoituksena on tuottaa ja toteuttaa menestystekijätutkimus Innolink-konsernin henkilökunnalle. Työn tavoitteena on selvittää kohdeyrityksen keskeisten menestystekijöiden nykytilanne ja tuoda esille yrityksen hyviä puolia.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään ensin mitä menestyksellä tarkoitetaan ja millainen on menestyvä yritys. Seuraavaksi käydään läpi erilaisia tapoja, joilla menestystä voidaan mitata. Mittaustapojen jälkeen määritellään mitä menestystekijät ovat ja käydään niitä läpi yleisesti. Lisäksi työssä syvennytään tarkemmin Innolinkin keskeisiin menestystekijöihin.
Tutkimus toteutettiin sähköisenä kyselynä. Kysymyslomakkeessa vastaajia pyydettiin arvioimaan yrityksen eri menestystekijöitä ja kertomaan mikä yrityksessä on parasta niihin liittyen. Lisäksi kysyttiin vastaajien oman uran tähtihetkiä. Samalla kerättiin positiivista palautetta yrityksen henkilökunnalle.
Tutkimuksen tuloksia havainnollistetaan kaavioilla ja taulukoilla. Henkilökunnan positiivinen palaute esitetään työssä yhteisesti sanapilvikuvana. Lisäksi jokaiselle tehtiin henkilökohtainen positiivisuus diplomi. Tutkimuksen ja sen tulosten luottamuksellinen aineisto on poistettu julkisesta raportista.
Työn viimeisessä osassa käydään läpi tutkimuksen tuloksia. Lisäksi pohditaan tutkimuksen onnistumista ja sen luotettavuutta, sekä mietitään mahdollisia parannuksia. Samassa yhteydessä tarkastellaan, tulosten perusteella, kohdeyrityksen keskeisten menestystekijöiden tilannetta ja pohditaan mahdollisia kehittämiskohteita.
Asiasanat: menestystekijät, menestys, menestystekijätutkimus
Tampereen ammattikorkeakoulu
Liiketalous
Projektijohtaminen
TUOMAS KARRI:
Menestystekijöiden tilanne Innolink-konsernissa
Opinnäytetyö 56 sivua, joista liitteitä 6 sivua
Marraskuu 2016
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Innolink Group Oy. Innolink Group on myynnin konsultointiin ja myyntiä tukevaan taktiseen toimintaan erikoistunut konserni. Työn tarkoituksena on tuottaa ja toteuttaa menestystekijätutkimus Innolink-konsernin henkilökunnalle. Työn tavoitteena on selvittää kohdeyrityksen keskeisten menestystekijöiden nykytilanne ja tuoda esille yrityksen hyviä puolia.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään ensin mitä menestyksellä tarkoitetaan ja millainen on menestyvä yritys. Seuraavaksi käydään läpi erilaisia tapoja, joilla menestystä voidaan mitata. Mittaustapojen jälkeen määritellään mitä menestystekijät ovat ja käydään niitä läpi yleisesti. Lisäksi työssä syvennytään tarkemmin Innolinkin keskeisiin menestystekijöihin.
Tutkimus toteutettiin sähköisenä kyselynä. Kysymyslomakkeessa vastaajia pyydettiin arvioimaan yrityksen eri menestystekijöitä ja kertomaan mikä yrityksessä on parasta niihin liittyen. Lisäksi kysyttiin vastaajien oman uran tähtihetkiä. Samalla kerättiin positiivista palautetta yrityksen henkilökunnalle.
Tutkimuksen tuloksia havainnollistetaan kaavioilla ja taulukoilla. Henkilökunnan positiivinen palaute esitetään työssä yhteisesti sanapilvikuvana. Lisäksi jokaiselle tehtiin henkilökohtainen positiivisuus diplomi. Tutkimuksen ja sen tulosten luottamuksellinen aineisto on poistettu julkisesta raportista.
Työn viimeisessä osassa käydään läpi tutkimuksen tuloksia. Lisäksi pohditaan tutkimuksen onnistumista ja sen luotettavuutta, sekä mietitään mahdollisia parannuksia. Samassa yhteydessä tarkastellaan, tulosten perusteella, kohdeyrityksen keskeisten menestystekijöiden tilannetta ja pohditaan mahdollisia kehittämiskohteita.
Asiasanat: menestystekijät, menestys, menestystekijätutkimus