Effektivitet genom en kommunikationsplan : Case: Shell'Oh! - Pocket art with love
Eskola, Emilia (2016)
Eskola, Emilia
Yrkeshögskolan Novia
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121219883
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016121219883
Tiivistelmä
Marknadskommunikation är det som gör ett varumärke, det som skiljer ett varumärke från konkurrenterna på marknaden. För att lyckas med ett varumärke på marknaden krävs det att man kan kommunicera bättre än konkurrenterna. För att skapa den bästa förutsättningen för ett varumärke och en marknadskommunikation bör man bygga en kommunikationsplan där all den relevanta informationen för kommunikation är samlad i en matris.
Syftet med det här examensarbetet är att bygga upp en kommunikationsplan som aktiverar och effektiverar verksamheten genom effektiv kommunikation i ett företag som står stilla.
Kommunikationsplanen är framtagen för Shell’Oh! och är därför avgränsad till att endast behandla marknadskommunikation.
Teoridelen i arbetet behandlar marknadskommunikation, kommunikationsplan och går in på de olika byggstenarna i en kommunikationsplan. Det empiriska arbetet är baserat på teoridelen vilket Shell’Oh!s kommunikationsplan är uppbyggt av. Marketing communication is what makes a brand and differentiates it from its competitors. To succeed, a brand needs to be able to communicate better than their competitors. To create the best condition for a brand and its marketing communication they should build a communication plan where all the relevant information for communication are combined in a matrix.
The purpose of this thesis is to build up a communication plan that activate and enhance the business through effective communication in a company that stands still.
The communication plan is developed for Shell'Oh! and is therefore limited to only treat market communication.
The theoretical part of the thesis consists of marketing communication, communication plan and goes into the various building blocks of a communication plan. The empirical work is based on the theory part which Shell'Oh! 's communication plan consists of.
Syftet med det här examensarbetet är att bygga upp en kommunikationsplan som aktiverar och effektiverar verksamheten genom effektiv kommunikation i ett företag som står stilla.
Kommunikationsplanen är framtagen för Shell’Oh! och är därför avgränsad till att endast behandla marknadskommunikation.
Teoridelen i arbetet behandlar marknadskommunikation, kommunikationsplan och går in på de olika byggstenarna i en kommunikationsplan. Det empiriska arbetet är baserat på teoridelen vilket Shell’Oh!s kommunikationsplan är uppbyggt av.
The purpose of this thesis is to build up a communication plan that activate and enhance the business through effective communication in a company that stands still.
The communication plan is developed for Shell'Oh! and is therefore limited to only treat market communication.
The theoretical part of the thesis consists of marketing communication, communication plan and goes into the various building blocks of a communication plan. The empirical work is based on the theory part which Shell'Oh! 's communication plan consists of.