Finnkino Strandin asiakastyytyväisyys
Pellikka, Samu (2017)
Pellikka, Samu
Saimaan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201702192525
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201702192525
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä asiakastyytyväisyystutkimus Finnkino Strandille. Asiakastyytyväisyystutkimuksella haluttiin selvittää Strandin asiakastyytyväisyyden tilaa ja verrata sitä yhtiön tekemään laajempaan asiakastyytyväisyystutkimukseen. Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvantitatiivinen tutkimus ja luotiin internetkysely. Surveypal valittiin moderniksi työvälineeksi, koska haluttiin oppia uuden työvälineen käyttö. Tämän jälkeen analysoitiin kyselyn avulla saatua dataa, joka kertoo Strandin asiakaspalvelun laadusta ja asiakkaan kokemuksesta. Tutkimus oli ajankohtainen, koska teatteri avattiin vuosi sitten ja oli tärkeää selvittää, miten paikalliset asukkaat ovat löytäneet ja kokeneet Strandin toiminnan ja palvelun laadun. Opinnäytetyössä tutkittiin, mitä osa-alueita Strandin tulee kehittää parantaakseen palvelun laatua.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa tutustutaan asiakaspalveluun, palvelun laatuun, asiakastyytyväisyyteen ja elokuvateatteriin palveluympäristönä. Lukija saa tietoa ja ymmärtää mitä on asiakastyytyväisyys ja miksi palvelua pyritään kehittämään ja parantamaan parhaan asiakaskokemuksen saavuttamiseksi. Lisäksi tutustutaan tutkimuksiin ja käydään läpi asiakastyytyväisyystutkimuksen rakennetta ja siihen liittyviä käsitteitä.
Empiriaosuudessa esitellään ja käydään läpi kyselylomake ja tutkimuksen tulokset. Lopuksi on yhteenveto ja pohdintaa aiheesta sekä vertaus Finnkinon teettämään asiakastyytyväisyystutkimukseen. Opinnäytetyössä empiriaosuus on erillisenä liitteenä.
Opinnäytetyö antaa Finnkino Strandille tietoa asiakastyytyväisyydestä, asiakaspalvelusta ja palvelun laadusta. Lisäksi opinnäytetyöraportti sisältää Strandin asiakkaille tehdyn asiakastyytyväisyystutkimuksen tuloksineen. Tutkimuksessa selvisi, että Strandin asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä palveluihin. Teettämäni tutkimuksen tulokset myös korreloivat Finnkinon teettämän asiakastyytyväisyystutkimuksen kanssa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa tutustutaan asiakaspalveluun, palvelun laatuun, asiakastyytyväisyyteen ja elokuvateatteriin palveluympäristönä. Lukija saa tietoa ja ymmärtää mitä on asiakastyytyväisyys ja miksi palvelua pyritään kehittämään ja parantamaan parhaan asiakaskokemuksen saavuttamiseksi. Lisäksi tutustutaan tutkimuksiin ja käydään läpi asiakastyytyväisyystutkimuksen rakennetta ja siihen liittyviä käsitteitä.
Empiriaosuudessa esitellään ja käydään läpi kyselylomake ja tutkimuksen tulokset. Lopuksi on yhteenveto ja pohdintaa aiheesta sekä vertaus Finnkinon teettämään asiakastyytyväisyystutkimukseen. Opinnäytetyössä empiriaosuus on erillisenä liitteenä.
Opinnäytetyö antaa Finnkino Strandille tietoa asiakastyytyväisyydestä, asiakaspalvelusta ja palvelun laadusta. Lisäksi opinnäytetyöraportti sisältää Strandin asiakkaille tehdyn asiakastyytyväisyystutkimuksen tuloksineen. Tutkimuksessa selvisi, että Strandin asiakkaat olivat pääosin tyytyväisiä palveluihin. Teettämäni tutkimuksen tulokset myös korreloivat Finnkinon teettämän asiakastyytyväisyystutkimuksen kanssa.