Elämäsi Huippukuntoon ™ - hyvinvointipalvelun kehittäminen asiakastyytyväisyyskyselyn perusteella
Kainulainen, Satu-Lotta (2017)
Kainulainen, Satu-Lotta
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704265473
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201704265473
Tiivistelmä
Tutkimuksen päätarkoituksena oli kehittää Funky Fitin Elämäsi Huippukuntoon ™ tuotetta asiakastyytyväisyyskyselyn perusteella. Tavoitteena oli myös tutkia miten Funky Fitin tuo-te Elämäsi Huippukuntoon™ toimii asiakkaiden silmissä ja mitä kehitettävää parhaiten myy-dyssä tuotteessa on. Tutkimuksen tarkoituksena oli myös selvittää kehitettävät kohdat ja mi-ten tuotetta voidaan parantaa entistäkin paremmaksi. Lisäksi pyrittiin selvittämään minkälaisia tuloksia tuotteen avulla ihmiset saavat kehossaan aikaiseksi.
Tutkimukseen osallistui 102 Funky Fitin asiakasta, jotka olivat suorittaneet Elämäsi Huippu-kuntoon™ valmennuksen vuosina 2015 - 2016. Tutkimukseen osallistui vastaajia 23 eri paikkakunnalta ympäri Suomea, joista 97 % oli naisia. Tutkimukseen osallistuneet asiakkaat saivat sähköpostin välityksellä asiakastyytyväisyyskyselyyn linkin, missä he vastasivat 12 erilaiseen kysymykseen valmennukseen liittyen. Asiakastyytyväisyyskysely laadittiin Webro-pol ohjelmalla.
Päätuloksina tutkimuksesta kävi ilmi, että pääsääntöisesti valmennuksen kokonaisuuteen ja sisältöön ollaan tyytyväisiä. Valmennuksen kokonaisarvosanaksi annettiin asteikolla 4-10 arvosana 7,8. Valmennuksen sijaintiin oltiin tyytyväisiä ja harjoitusohjelmaan sekä valmenta-jan tukeen oltiin erityisen tyytyväisiä valmennuksen aikana. Suurin osa vastanneita oli naisia ja iältään 36 – 55-vuotiaita. 78 % vastanneista suosittelisi palvelua eteenpäin. Tyytymättömiä palveluun olivat asiakkaat, joidenka kehonkoostumukselliset muutokset jäivät niukaksi val-mennuksen aikana.
Tutkimuksen perusteella näyttäisi siltä, että Funky Fitin tuote on toimiva kokonaisuus tällaise-naan. Kehitettävänä osana ei ole tapaamiset ja niiden sisällön puutteellisuus, vaan kokonai-suus toimii hyvin. Tutkimuksen perusteella voidaan päätellä, että asiakkaan henkilökohtai-sempi huomiointi, sekä päänsisäisten muutosten painottaminen olisi tärkeää.
Tutkimukseen osallistui 102 Funky Fitin asiakasta, jotka olivat suorittaneet Elämäsi Huippu-kuntoon™ valmennuksen vuosina 2015 - 2016. Tutkimukseen osallistui vastaajia 23 eri paikkakunnalta ympäri Suomea, joista 97 % oli naisia. Tutkimukseen osallistuneet asiakkaat saivat sähköpostin välityksellä asiakastyytyväisyyskyselyyn linkin, missä he vastasivat 12 erilaiseen kysymykseen valmennukseen liittyen. Asiakastyytyväisyyskysely laadittiin Webro-pol ohjelmalla.
Päätuloksina tutkimuksesta kävi ilmi, että pääsääntöisesti valmennuksen kokonaisuuteen ja sisältöön ollaan tyytyväisiä. Valmennuksen kokonaisarvosanaksi annettiin asteikolla 4-10 arvosana 7,8. Valmennuksen sijaintiin oltiin tyytyväisiä ja harjoitusohjelmaan sekä valmenta-jan tukeen oltiin erityisen tyytyväisiä valmennuksen aikana. Suurin osa vastanneita oli naisia ja iältään 36 – 55-vuotiaita. 78 % vastanneista suosittelisi palvelua eteenpäin. Tyytymättömiä palveluun olivat asiakkaat, joidenka kehonkoostumukselliset muutokset jäivät niukaksi val-mennuksen aikana.
Tutkimuksen perusteella näyttäisi siltä, että Funky Fitin tuote on toimiva kokonaisuus tällaise-naan. Kehitettävänä osana ei ole tapaamiset ja niiden sisällön puutteellisuus, vaan kokonai-suus toimii hyvin. Tutkimuksen perusteella voidaan päätellä, että asiakkaan henkilökohtai-sempi huomiointi, sekä päänsisäisten muutosten painottaminen olisi tärkeää.