Nuorten tavoittaminen sosiaalisessa mediassa : case: Yle Lähiö ja Yle Sekasin 24/7
Luukka, Lotta (2017)
Luukka, Lotta
Turun ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705107433
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705107433
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä pureudutaan nuorten sosiaalisen median käyttötapoihin ja siihen, miten heille siellä kannattaa markkinoida. Nuorille markkinoitaessa kanavaksi valikoituu automaattisesti sosiaalinen media. Jotta markkinointi menestyisi, on ymmärrettävä miten somessa toimitaan. 15 – 29 -vuotiaat nuoret ovat haasteellinen kohderyhmä käyttäytymisensä nopean vaihtelevuuden takia, joten markkinoinnissa on tiedettävä mistä naruista vetää.
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan kahta Ylen nuorille kohdistettua kampanjaa, joista toinen oli suuri menestys toisen jäädessä kauas tavoitteistaan. Samalla tutkitaan nuoria tarkemmin kohderyhmänä ja pureudutaan heidän käyttäytymistyyleihinsä sosiaalisessa mediassa. Kun ymmärtää kohderyhmän oikein ja tiedostaa heidän käyttäytymistyylinsä, on markkinoinnin onnistuminen myös todennäköisempää.
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan kahta Ylen nuorille kohdistettua kampanjaa, joista toinen oli suuri menestys toisen jäädessä kauas tavoitteistaan. Samalla tutkitaan nuoria tarkemmin kohderyhmänä ja pureudutaan heidän käyttäytymistyyleihinsä sosiaalisessa mediassa. Kun ymmärtää kohderyhmän oikein ja tiedostaa heidän käyttäytymistyylinsä, on markkinoinnin onnistuminen myös todennäköisempää.