Shopbaloo Oy - Markkinointi sosiaalisessa mediassa
Laine, Jesse (2017)
Laine, Jesse
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705168380
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201705168380
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli hankkia näkyvyyttä ja käyttäjiä toimeksiantajan ShopBaloo-nimiselle mobiilisovellukselle markkinoimalla sitä sosiaalisessa mediassa.
Työn toiminnallinen osuus toteutettiin keväällä 2015 Porissa. Toimeksiantajalle suoritetut työt tehtiin toimeksiantajan edustajan Marko Mikkolan ohjauksen alaisuudessa. Tekijän vastuualueisiin kuului Facebook-sivujen luonti ja ylläpitö, viestinnällisen yhteistyön toteuttaminen ammattikorkeakoulujen opiskelijakuntien edustajien ja Shopbaloo Oy:n välillä sekä markkinointiarpajaisten suunnittelussa avustaminen.
Toimeksiantaja oli rajannut opiskelijat tavoitelluksi kohderyhmäksi mobiilisovellukselle. Tekijä lähestyi kaikkien Suomen ammattikorkeakoulujen opiskelijakuntien edustajia sähköpostitse. Viestissä tiedusteltin viestinällisen yhteistyön halukkuutta Shopbaloo Oy:n somemateriaalien jakamiseen valitussa mediassa, Facebookissa. Tekijä hoiti itsenäisesti viestinnän edustajien kanssa. Yhteensä kuusi opiskelijakuntaa kiinnostui yhteistyöstä. Ulkoisista tekijöistä johtuen vain yhden kanssa tehtiin yhteistyötä.
Työn toiminnallinen osuus toteutettiin keväällä 2015 Porissa. Toimeksiantajalle suoritetut työt tehtiin toimeksiantajan edustajan Marko Mikkolan ohjauksen alaisuudessa. Tekijän vastuualueisiin kuului Facebook-sivujen luonti ja ylläpitö, viestinnällisen yhteistyön toteuttaminen ammattikorkeakoulujen opiskelijakuntien edustajien ja Shopbaloo Oy:n välillä sekä markkinointiarpajaisten suunnittelussa avustaminen.
Toimeksiantaja oli rajannut opiskelijat tavoitelluksi kohderyhmäksi mobiilisovellukselle. Tekijä lähestyi kaikkien Suomen ammattikorkeakoulujen opiskelijakuntien edustajia sähköpostitse. Viestissä tiedusteltin viestinällisen yhteistyön halukkuutta Shopbaloo Oy:n somemateriaalien jakamiseen valitussa mediassa, Facebookissa. Tekijä hoiti itsenäisesti viestinnän edustajien kanssa. Yhteensä kuusi opiskelijakuntaa kiinnostui yhteistyöstä. Ulkoisista tekijöistä johtuen vain yhden kanssa tehtiin yhteistyötä.