Digitaalisen mediasuunnittelun uudet näkymät : Tutkimuskohteena MTV Oy
Heikkinen, Taru (2017)
Heikkinen, Taru
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053011074
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017053011074
Tiivistelmä
Digitaalinen markkinointi on tällä hetkellä kasvavin markkinoinnin muoto, joka on jatkuvassa muutoksessa. Uusia tuotteita ja tapoja markkinoida digitaalisissa kanavissa luodaan jatkuvasti ja tuodaan markkinoille. Opinnäytetyössä paneudutaan tulevaisuuden digitaalisen mediasuunnittelun trendeihin Suomalaisen mediayhtiön MTV Oy:n näkökulmasta.
Opinnäytetyössä paneudutaan digitaaliseen markkinointiin yleisellä tasolla, avataan digitaalisen markkinoinnin sanastoa, kerrotaan, miten digitaalisen mainonnan osto tapahtuu tällä hetkellä ja miten kampanjoita suunnitellaan MTV Oy:llä. Opinnäytetyö toteutettiin kvalitatiivisella tutkimuksella. Tutkimusdata kerättiin haastattelemalla kaikkia kuutta MTV Oy:n digitaalisenmedian asiantuntijaa.
Opinnäytetyön päätavoite on luoda yhteenveto tulevaisuuden digitaalisen median trendeistä. Tavoitteena on myös avata tarkemmin medianostoprosessia syvemmällä tasolla, kun tästä ei ole ennestään paljoa kirjallista tietoa. Työn tavoite on avata selkeästi medianosto prosessia lukijoille, sekä toimia apuna MTV Oy:n digitaalisten mediapalveluiden ja tuotteiden strategian suunnittelussa.
Opinnäytetyössä paneudutaan digitaaliseen markkinointiin yleisellä tasolla, avataan digitaalisen markkinoinnin sanastoa, kerrotaan, miten digitaalisen mainonnan osto tapahtuu tällä hetkellä ja miten kampanjoita suunnitellaan MTV Oy:llä. Opinnäytetyö toteutettiin kvalitatiivisella tutkimuksella. Tutkimusdata kerättiin haastattelemalla kaikkia kuutta MTV Oy:n digitaalisenmedian asiantuntijaa.
Opinnäytetyön päätavoite on luoda yhteenveto tulevaisuuden digitaalisen median trendeistä. Tavoitteena on myös avata tarkemmin medianostoprosessia syvemmällä tasolla, kun tästä ei ole ennestään paljoa kirjallista tietoa. Työn tavoite on avata selkeästi medianosto prosessia lukijoille, sekä toimia apuna MTV Oy:n digitaalisten mediapalveluiden ja tuotteiden strategian suunnittelussa.