Asiakaslähtöisyys Porin Seudun Sydänyhdistys ry:ssä jäsenten kokemana
Uitto, Sanna; Seppä, Laura; Salminen, Teemu (2010)
Uitto, Sanna
Seppä, Laura
Salminen, Teemu
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004307342
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004307342
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
Salminen, Teemu, Seppä, Laura ja Uitto, Sanna. Asiakaslähtöisyys Porin Seudun Sydänyhdistys ry:ssä jäsenten kokemana. Pori. Kevät 2010. 61 sivua, 3 liitettä. Diakonia-ammattikorkeakoulu, Länsi, Porin yksikkö. Hoitotyön koulutusohjelma, sairaanhoitaja (AMK).
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin, miten asiakaslähtöisyys toteutuu Porin Seudun Sydänyhdistys ry:ssä jäsenten kokemana. Tutkijat tekivät asiakaspalautekyselyn, jonka avulla selvitettiin Porin Seudun Sydänyhdistys ry:n jäsenten mielipiteitä asiakaslähtöisestä toiminnasta. Tutkimuksen kautta Porin Seudun Sydänyhdistys ry saa arvokasta tietoa kehittääkseen toimintaansa asiakaslähtöisemmäksi.
Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusotetta. Kohderyhmäksi valittiin Porin Seudun Sydänyhdistys ry:n jäsenet, jotka tavoitettiin tammikuun 2010 aikana yhdistyksen järjestämissä tukitoimissa. Kyselylomakkeita jaettiin yhteensä 88:lle Porin Seudun Sydänyhdistys ry:n tukitoimiin osallistuneille jäsenille tammikuun 2010 aikana. Jaetuista kyselylomakkeista palautui 68 kappaletta, joista 64 kappaletta hyväksyttiin mukaan tutkimukseen. Kyselylomakkeiden vastausprosentiksi saatiin 72,7 prosenttia. Tutkimusaineisto kerättiin strukturoiduilla kyselylomakkeilla. Vastaukset analysoitiin tilasto- ja taulukko-ohjelmien avulla.
Tutkimustuloksista ilmenee, että Porin Seudun Sydänyhdistys ry:n jäsenet ovat tyytyväisiä yhdistyksen järjestämään toimintaan. Tulosten perusteella yhdistyksen toiminta on asiakaslähtöistä, vaikka siitä löytyykin kehitettävää. Yhdistyksen tulisi rohkaista jäseniään tuomaan mielipiteensä julki, jotta toimintaa voitaisiin kehittää entisestään jäsenten toiveiden mukaiseksi. Yhdistyksen toimihenkilöiden lisäkoulutukseen koettiin tarvetta. Luottamus toimihenkilöiden ja jäsenten välillä todettiin hyväksi.
Salminen, Teemu, Seppä, Laura ja Uitto, Sanna. Asiakaslähtöisyys Porin Seudun Sydänyhdistys ry:ssä jäsenten kokemana. Pori. Kevät 2010. 61 sivua, 3 liitettä. Diakonia-ammattikorkeakoulu, Länsi, Porin yksikkö. Hoitotyön koulutusohjelma, sairaanhoitaja (AMK).
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin, miten asiakaslähtöisyys toteutuu Porin Seudun Sydänyhdistys ry:ssä jäsenten kokemana. Tutkijat tekivät asiakaspalautekyselyn, jonka avulla selvitettiin Porin Seudun Sydänyhdistys ry:n jäsenten mielipiteitä asiakaslähtöisestä toiminnasta. Tutkimuksen kautta Porin Seudun Sydänyhdistys ry saa arvokasta tietoa kehittääkseen toimintaansa asiakaslähtöisemmäksi.
Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusotetta. Kohderyhmäksi valittiin Porin Seudun Sydänyhdistys ry:n jäsenet, jotka tavoitettiin tammikuun 2010 aikana yhdistyksen järjestämissä tukitoimissa. Kyselylomakkeita jaettiin yhteensä 88:lle Porin Seudun Sydänyhdistys ry:n tukitoimiin osallistuneille jäsenille tammikuun 2010 aikana. Jaetuista kyselylomakkeista palautui 68 kappaletta, joista 64 kappaletta hyväksyttiin mukaan tutkimukseen. Kyselylomakkeiden vastausprosentiksi saatiin 72,7 prosenttia. Tutkimusaineisto kerättiin strukturoiduilla kyselylomakkeilla. Vastaukset analysoitiin tilasto- ja taulukko-ohjelmien avulla.
Tutkimustuloksista ilmenee, että Porin Seudun Sydänyhdistys ry:n jäsenet ovat tyytyväisiä yhdistyksen järjestämään toimintaan. Tulosten perusteella yhdistyksen toiminta on asiakaslähtöistä, vaikka siitä löytyykin kehitettävää. Yhdistyksen tulisi rohkaista jäseniään tuomaan mielipiteensä julki, jotta toimintaa voitaisiin kehittää entisestään jäsenten toiveiden mukaiseksi. Yhdistyksen toimihenkilöiden lisäkoulutukseen koettiin tarvetta. Luottamus toimihenkilöiden ja jäsenten välillä todettiin hyväksi.