Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lean day 2016 -päivän markkinoinnin suunnittelu ja toteutus

Tiainen, Mari (2017)

 
Avaa tiedosto
Tiainen_Mari.pdf (43.07Mt)
Lataukset: 


Tiainen, Mari
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017061213271
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli IT-alan konsultointiyritys Codento Oy:n Lean day 2016 -tapahtuman markkinoinnin suunnittelu ja toteutus onnistuneesti. Tilaisuuteen haluttiin etukäteen valikoituja kutsuvieraita vähintään kolmestakymmenestä yksityisen ja julkisen sektorin organisaatiosta, jotka ovat kokonsa ja varallisuutensa puolesta po-tentiaalisia asiakkaita Codentolle. Tavoitteena oli myydä tilaisuuden pohjalta vähintään kolme prosessikehityksen projektia sekä kasvattaa Codenton tunnettuutta ja asiantuntijamielikuvaa lean-menetelmien konsultoinnissa.

Opinnäytetyö koostuu teoriapohjasta ja produktiosuudesta. Kirjallisuutena on käytetty tapahtumamarkkinointiin keskittyviä teoksia. Lisäksi teoriassa käydään läpi verkkosivujen hakukoneoptimointia. Opinnäytetyön produktiosuudessa dokumentoidaan Lean day -tapahtuman ennakko- ja jälkimarkkinointitoimet sekä tapahtuman aikainen sosiaalisen median markkinointi. Ennakkomarkkinointi sisältää tapahtumapaikan valitsemisen, tapahtumaa varten tehdyn kotisivun Leanday.fi:n, kutsun laatimisen sekä muistutusviestit ennen tapahtumaa ilmoittautuneille ja ilmoittautumattomille kutsuvieraille. Tapahtuman aikaiseen markkinointiin käytettiin Twitteriä. Heti tapahtuman jälkeen lähetettiin kiitosviesti osallistujille ja kerättiin palaute yhden sivun mittaisella kyselyllä. Jälkimarkkinointiin kuului blogausten kirjoittaminen tilaisuuden puheenvuoroista, tapahtuman materiaalien lähettäminen osallistujille ja lopuille kutsuvieraille sekä sosiaalisen median markkinointi tilaisuuden annista.

Lean day 2016 onnistui Codenton toimitusjohtajan ja hallituksen mielestä hyvin ja siitä päätettiin tehdä vuosittainen tapahtuma. Osallistujilta saatiin pääosin positiivista palautetta. Asetetut tavoitteet täyttyivät; osallistujia oli eri organisaatioista 33 henkeä, ja toteutuneita kauppoja toukokuuhun 2017 mennessä seitsemän.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste