Graphical Style in Video Games
Keo, Mary (2017)
Keo, Mary
Hämeen ammattikorkeakoulu
2017
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017082214491
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2017082214491
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia suosituimpien videopelien graafisia tyylejä ja miten erilaisilla menetelmillä tuotettiin grafiikkaa digitaalisiin peleihin. Työssä käsitellään lyhyesti myös videopelien historiaa, jossa ensisijaisesti keskitytään peligrafiikan tyylikeinojen kehittymisvaiheisiin. Lisäksi käydään läpi sitä, miten teknologian parantuminen on vaikuttanut pelien graafisen tyylin kehittymiseen.
Toiminnallisessa osassa esitellään tekemiäni peliprojekteja, joissa olin vastuussa pelin graafisesta suunnittelusta. Projekteissa käydään läpi työskentelymenetelmiä 2D- ja 3D-grafiikan luomisessa, sekä mitä teknisiä ja rajoittavia tekijöitä peligraafikoiden on otettava huomioon luodessaan graafista sisältöä.
Opinnäytetyöni tavoitteena on antaa lukijalle yleiskatsaus videopeleissä käytetyistä graafisista tyyleistä sekä esitellä pelikehitysprosessia peligraafikon näkökulmasta.
Toiminnallisessa osassa esitellään tekemiäni peliprojekteja, joissa olin vastuussa pelin graafisesta suunnittelusta. Projekteissa käydään läpi työskentelymenetelmiä 2D- ja 3D-grafiikan luomisessa, sekä mitä teknisiä ja rajoittavia tekijöitä peligraafikoiden on otettava huomioon luodessaan graafista sisältöä.
Opinnäytetyöni tavoitteena on antaa lukijalle yleiskatsaus videopeleissä käytetyistä graafisista tyyleistä sekä esitellä pelikehitysprosessia peligraafikon näkökulmasta.