Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiantuntijaorganisaatio Trainers' Housen sisältömarkkinoinnin kehittäminen

Jokinen, Jannika (2018)

 
Avaa tiedosto
Opinnaytetyo_Jannika_Jokinen.pdf (2.261Mt)
Lataukset: 


Jokinen, Jannika
Laurea-ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201804034060
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Trainers’ Housen toimeksiantona sitä, minkälainen B2B-sisältö on houkuttelevaa ja sitouttaa asiakkaita. Tarkoituksena oli kerätä tietoa toimeksiantajan nykyisiltä asiakkailta suosituista mediamuodoista sekä kanavista tuotetun sisällön kuluttamiseen. Lisäksi näkökulman täydennykseksi selvitettiin sisältömarkkinoinnin asiantuntijoilta heidän käsityksiään palvelevasta, sitouttavasta ja arvoa tuottavasta sisältömarkkinoinnista.

Tällä opinnäytetyöllä oli tarkoitus kehittää Trainers’ Housen toimenpiteitä kohti laadukkaampaa ja sitouttavampaa sisältömarkkinointia. Tutkimus toteutettiin määrällisen menetelmän kehitystyönä, jota täydensi laadullisen tutkimusmenetelmän teemahaastattelut. Määrällinen tutkimus suoritettiin SurveyPalin kautta täytettävällä kyselylomakkeella, joka oli suunnattu toimeksiantajan nykyisille asiakkaille. Laadulliseen osioon haastateltiin kolmea (3) sisältömarkkinoinnin parissa työskentelevää asiantuntijaa. Haastattelut nauhoitettiin sekä litteroitiin.

Tämän työn teoreettinen viitekehys eli tietoperusta käsittelee sisältömarkkinointia, sisältöstrategiaa ja työkaluja sisältömarkkinoinnin suunnitteluun. Lisäksi tarkastellaan myös some-kanavia, joissa toimeksiantaja on esillä sekä sisältömarkkinoinnissa käytettäviä mediamuotoja.

Tutkimustulosten perusteella asiakaskyselyn tulokset, asiantuntijoiden lausunnot sekä tässä työssä esitetty tietoperusta täsmentävät toisiaan. Henkilökohtaisempi sisältömarkkinointi, podcastien suosion nouseminen sekä kohderyhmälähtöisen sisältömarkkinoinnin tärkeys nousivat voimakkaasti esiin erityisesti asiantuntijoiden haastatteluissa. Suosituimpina kanavina esiin nousi LinkedIn, Facebook ja sähköposti sekä mediamuotoina videot sekä webinaarit.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste