Marketing plan for export operations in the German pet care supply market : Case Karhia Pro
Kivikangas, Marianne (2018)
Kivikangas, Marianne
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805117623
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805117623
Tiivistelmä
Suomalaisia yrityksiä kannustetaan laajentamaan liiketoimintaansa ulkomaille tuotteen tai palvelun potentiaalin maksimoimiseksi. Liiketoiminnan aloittaminen uudella markkina-alueella edellyttää kattavaa tietoa kohdemarkkinasta ja sen poikkeuksellisista elementeistä.
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja oli lemmikkieläinten hoitotarvikeyritys Karhia Innovations Oy, tarkemmin sanottuna opinnäytetyö on suunnattu heidän uudelle tuotteellensa nimeltä Karhia Pro. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Saksaa kohdemarkkinana kyseiselle tuotteelle ja kuinka markkinointisekoitusta tulisi muokata kohdemarkkinalle.
Opinnäytetyö sisältää teoreettisen ja empiirisen osan. Teoreettisessa osassa käsitellään Saksan liiketoimintaympäristön elementtejä koskien lemmikkieläinten hoitotarvike -toimialaa. Ratkaisut liiketoiminnan sopeuttamiseen kohdemarkkinalle on toteutettu markkinointisekoituksen avulla. Tutkimusmenetelmänä on käytetty monimenetelmätutkimusta, johon liittyen on toteutettu tuotekokeilu kohderyhmälle Saksassa. Opinnäytetyössä selvitetään Saksan potentiaalia kohdemaana lemmikkieläinten hoitotarvikkeille, analysoidaan kohdeasiakkaat sekä esitetään ehdotuksia jatkotoimenpiteille Karhia Innovations Oy:lle.
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja oli lemmikkieläinten hoitotarvikeyritys Karhia Innovations Oy, tarkemmin sanottuna opinnäytetyö on suunnattu heidän uudelle tuotteellensa nimeltä Karhia Pro. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Saksaa kohdemarkkinana kyseiselle tuotteelle ja kuinka markkinointisekoitusta tulisi muokata kohdemarkkinalle.
Opinnäytetyö sisältää teoreettisen ja empiirisen osan. Teoreettisessa osassa käsitellään Saksan liiketoimintaympäristön elementtejä koskien lemmikkieläinten hoitotarvike -toimialaa. Ratkaisut liiketoiminnan sopeuttamiseen kohdemarkkinalle on toteutettu markkinointisekoituksen avulla. Tutkimusmenetelmänä on käytetty monimenetelmätutkimusta, johon liittyen on toteutettu tuotekokeilu kohderyhmälle Saksassa. Opinnäytetyössä selvitetään Saksan potentiaalia kohdemaana lemmikkieläinten hoitotarvikkeille, analysoidaan kohdeasiakkaat sekä esitetään ehdotuksia jatkotoimenpiteille Karhia Innovations Oy:lle.