Mikroyrityksen digitaalinen markkinointi : Case: RK Beauty
Simanainen, Pauliina (2018)
Simanainen, Pauliina
Lahden ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805219206
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805219206
Tiivistelmä
Maailman muuttuessa myös markkinoinnin on muututtava, jotta se pystyy vastaamaan ihmisten tarpeisiin myös tulevaisuudessa. Digitaalisten kanavien sekä etenkin sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinnissa lisääntyy vuosi vuodelta, sillä yhä useammat ihmiset käyttävät sosiaalista mediaa päivittäin.
Opinnäytetyöni perehtyy digitaaliseen markkinointiin, paneutuen syvemmin sosiaalisen median markkinointikeinoihin. Kohdeyrityksenä on Tampereella toimiva RK Beauty, joka tarjoaa kauneudenhoito- sekä parturi- kampaamo palveluita. Opinnäytetyö on tehty kvalitatiivisella tutkimusmenetelmällä, ja siinä on hyödynnetty sekä kirjallisia- että sähköisiä aineistoja.
Teoriaosuus käsittelee ensin sisäistä viestintää sekä asiakassuhdemarkkinointia, jonka jälkeen siirrytään pääaiheeseen eli digitaaliseen markkinointiin. Teoriaosuuden jälkeen ovat kehitysideat koskien yrityksen markkinointia.
Opinnäytetyön tarkoituksena ei ole tehdä tarkkaa aikataulutettua markkinointistrategiaa, vaan miettiä keinoja miten kehittää yrityksen digitaalista markkinointia tehokkaammaksi.
Opinnäytetyöni perehtyy digitaaliseen markkinointiin, paneutuen syvemmin sosiaalisen median markkinointikeinoihin. Kohdeyrityksenä on Tampereella toimiva RK Beauty, joka tarjoaa kauneudenhoito- sekä parturi- kampaamo palveluita. Opinnäytetyö on tehty kvalitatiivisella tutkimusmenetelmällä, ja siinä on hyödynnetty sekä kirjallisia- että sähköisiä aineistoja.
Teoriaosuus käsittelee ensin sisäistä viestintää sekä asiakassuhdemarkkinointia, jonka jälkeen siirrytään pääaiheeseen eli digitaaliseen markkinointiin. Teoriaosuuden jälkeen ovat kehitysideat koskien yrityksen markkinointia.
Opinnäytetyön tarkoituksena ei ole tehdä tarkkaa aikataulutettua markkinointistrategiaa, vaan miettiä keinoja miten kehittää yrityksen digitaalista markkinointia tehokkaammaksi.