Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

EU competitor benchmarking of cosmetic primary packaging in rigid jar form. Case company: Sulapac.

Dang, Ba (2018)

 
Avaa tiedosto
EU competitor benchmarking of cosmetic primary packaging in rigid jar form.pdf (1.471Mt)
Lataukset: 


Dang, Ba
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018053011044
Tiivistelmä
The cosmetic industry is increasingly growing and drives the growth of cosmetic packaging industry. Consumers having more disposable income are actively looking for new cosmetic products and added values in packaging. The sustainability trend in the cosmetic industry is the driving force for companies to constantly update their product portfolio with new product lines and invest in packaging that is sustainable.

The purpose of this thesis is to study the competitors of Sulapac, the company who manufactures fully biodegradable packaging made from wood chips and natural binders. The competitors in this thesis are defined as types of materials.

The literature review discusses the background information of cosmetic industry and cosmetic packaging, as well as competitor analysis theories and frameworks.
The empirical part identifies the competitors, categorizes them into different groups, and provide comprehensive analysis using different competitor analysis tools.

The results of the research provided a comprehensive analysis of Sulapac competitors, gaining knowledge about their strengths, weaknesses, opportunities, and threats. The thesis also studies the pricing strategy of different competitors, place the competitors on a competitive map to help the case company look at the competitive landscape from a bigger picture viewpoint.

Finally, the thesis discussed the reasoning for the positioning strategy for Sulapac as the recommendation for the company.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste