Uuden tuotteen lanseeraus ja potentiaalisen asiakkaan valinta – KickCity Suomi Oy
Ekoebve, Don-Zheni (2018)
Ekoebve, Don-Zheni
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060312214
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060312214
Tiivistelmä
Teknologiat kehittyvät nopeasti ajan myötä. Uudet menetelmät antavat markkinoille mahdollisuuksia kasvaa ja parantavat palveluita käyttäjille. Nykyään jokaisen yrityksen kannattaa olla tarkkana analysoimassa markkinatilanteita. Proaktiivisuus on edelleen tärkeä käsite nykyaikaisessa liiketoiminnassa, kun resurssit ovat rajallisia. Ajankohtaiset markkinoiden, kilpailijoiden ja asiakkaiden analyysit voivat olla merkittäviä tie menestykseen, kun yritys pyrkii lanseeraamaan uutta tuotetta markkinoille.
KickCity Suomi Oy on uusi kansainvälinen yritys tapahtuma-alalla. Yrityksellä on ajankohtaiset ja käytännölliset ratkaisut tapahtuma-alan markkinoille ja käyttäjille. Tämä opinnäytetyön tavoitteena on auttaa yritystä analysoimaan tapahtuma-alan markkinoita, kilpailijoita ja etsimään potentiaalista asiakasryhmää. Teoreettisen datan ohella työssä toteutetaan kvantitatiivinen tutkimus, jonka tarkoituksena on löytää oikea kohderyhmä yritykselle.
Opinnäytetyö kirjoitettiin kesän 2017 ja talven 2018 välisenä aikana. Tänä aikana analysoitiin useita tutkimustietoja tapahtuma-alan markkinoista Suomessa ja suoritettiin verkkokysely. Työn alussa lukija tutustuu KickCity:n palveluihin ja yrityksen suunnitelmiin. Sen jälkeen työ kertoo tapahtuma-alan nykyisestä tilanteesta ja kilpailijoista Suomessa. Teorian jälkeen suoritetaan kvantitatiivinen tutkimus ja tarkistetaan tulokset. Yhteenveto on opinnäytetyön lopussa.
KickCity Suomi Oy on uusi kansainvälinen yritys tapahtuma-alalla. Yrityksellä on ajankohtaiset ja käytännölliset ratkaisut tapahtuma-alan markkinoille ja käyttäjille. Tämä opinnäytetyön tavoitteena on auttaa yritystä analysoimaan tapahtuma-alan markkinoita, kilpailijoita ja etsimään potentiaalista asiakasryhmää. Teoreettisen datan ohella työssä toteutetaan kvantitatiivinen tutkimus, jonka tarkoituksena on löytää oikea kohderyhmä yritykselle.
Opinnäytetyö kirjoitettiin kesän 2017 ja talven 2018 välisenä aikana. Tänä aikana analysoitiin useita tutkimustietoja tapahtuma-alan markkinoista Suomessa ja suoritettiin verkkokysely. Työn alussa lukija tutustuu KickCity:n palveluihin ja yrityksen suunnitelmiin. Sen jälkeen työ kertoo tapahtuma-alan nykyisestä tilanteesta ja kilpailijoista Suomessa. Teorian jälkeen suoritetaan kvantitatiivinen tutkimus ja tarkistetaan tulokset. Yhteenveto on opinnäytetyön lopussa.