Marknadsföringsstrategi Pellas gästhem : En manual för Pellas gästhem för att nå bättre marknadsföringsresultat
Nieminen, Alexander (2018)
Nieminen, Alexander
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112317893
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112317893
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty majatalo Pellasta varten. Majatalo toimii bed & breakfastina ja sijaitsee Lappon saarella Ahvenanmaan saaristossa. Työn tarkoitus oli rakentaa Pellakselle markkinointistrategia siitä syystä, että heillä on ollut markkinoinnissa vaikeuksia kohdistaa oikea viesti oikeille henkilöille. Heillä on myös ollut vaikeuksia saada asiakkaat viihtymään saarella pidemmän ajan. Pellaksen tavoitteena on nyt keskittyä paljon myyntiin sesonkiajan ulkopuolella keskittyen ryhmiin, kuten yritysasiakkaisiin sekä kouluihin. Toisena tavoitteena on myös onnistua markkinoinnissa oikeiden kanavien kautta. Menetelminä työssä on käytetty teoria-analyysiä, joka perustuu markkinointistrategiaa sekä turismimarkkinointia käsitteleviin kirjoihin, ja myös kvalitatiivista tutkimusta, joka perustuu kolmeen erilaiseen haastatteluun kolmella eri näkökulmalla.
Opinnäytetyön teoriaosuus sisältää tietoa kaikesta, mitä markkinointistrategia käytännössä sisältää, kilpailija analyysista täytäntöönpanoon sekä seurantaan, ja myös tietoa PR-menetelmistä sekä hinnoittelustrategioista. Markkinointistrategian lopullinen tulos on periaatteessa kuin manuaali. Manuaalin avulla Pellas pystyy tarkemmin kohdistamaan markkinointinsa valituilla kanavilla eri kohderyhmilleen. Strategia sisältää käytännössä tietoa siitä, miten Pellas tavoittaa eri kohderyhmänsä valittujen kanavien kautta. Teoria-analyysin sekä kvalitatiivisen tutkimuksen avulla strategian rakentaminen onnistui realistisesti. Työn lopussa on myös kriittinen katsaus sekä lyhyt loppupäätelmä työstä.
Opinnäytetyön teoriaosuus sisältää tietoa kaikesta, mitä markkinointistrategia käytännössä sisältää, kilpailija analyysista täytäntöönpanoon sekä seurantaan, ja myös tietoa PR-menetelmistä sekä hinnoittelustrategioista. Markkinointistrategian lopullinen tulos on periaatteessa kuin manuaali. Manuaalin avulla Pellas pystyy tarkemmin kohdistamaan markkinointinsa valituilla kanavilla eri kohderyhmilleen. Strategia sisältää käytännössä tietoa siitä, miten Pellas tavoittaa eri kohderyhmänsä valittujen kanavien kautta. Teoria-analyysin sekä kvalitatiivisen tutkimuksen avulla strategian rakentaminen onnistui realistisesti. Työn lopussa on myös kriittinen katsaus sekä lyhyt loppupäätelmä työstä.