Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lapland Hotels Bulevardin saunaelämyksen tuotteistaminen hotellihuoneessa

Humala, Anna-Maria (2018)

 
Avaa tiedosto
Humala_Anna-Maria.pdf (1020.Kt)
Lataukset: 


Humala, Anna-Maria
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112718697
Tiivistelmä
Matkustaminen Suomeen ja majoittuminen hotellissa ovat kovassa kasvussa. Suurin osa kaikista tehdyistä matkoista on lomamatkoja. Lomamatkojen myötä hyvinvointimatkailu on kasvanut maailmanlaajuisesti ja hyvinvoinnista on muodostunut vahva trendi. Kuluttaja on entistä kiinnostuneempi fyysisestä sekä henkisestä hyvinvoinnista ja haluaa kokea matkan aikana yhä enemmän uusia elämyksiä.

Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen, eli produkti, ja se kuvaa uuden lisämyyntipaketin kehittämistä toimeksiantajalle eli Lapland Hotels Bulevardille. Työn tavoitteena on kehittää lisämyyntipaketti käyttäen suomalaisia ihonhoitotuotteita. Lisämyyntipaketin tarkoituksena on tuoda asiakkaan saunakokemukseen elämyksiä ja yritykselle lisämyyntiä. Tuotepaketti kehitetään tukemaan yrityksen liikeidean tarjoamaa Lapin tunnelmaa, suomalaisuutta, hyvinvointia ja saunakokemusta. Paketin on tärkeää olla realistisesti toteutettava, kiinnostava sekä sopia hotellin saunapolkuun ja Lappi-teemaan.

Työn tietoperustassa määritellään tuote ja tuotteistaminen sekä kuvataan tuotteen kehittämisen eri vaiheet. Tietoperustassa käsitellään palvelumuotoilua ja sen alateemoja eli prosessia, arvojen muodostumista ja niiden tuottamista sekä määritellään elämys. Työssä tutkitaan hinnoittelun teoriaa ja lopuksi osto- ja kulutuskäyttäytymistä, niihin vaikuttavia trendejä sekä hyvinvointimatkailua.

Empiirisessä osassa eli tuotepaketin kehittämisessä hyödynnetään tietoperustaa. Kehittämisessä analysoidaan yritystä ja sen kohderyhmiä, tutkitaan toimialan tilannetta sekä tarkastellaan asiakkaan saunapolkua, suomalaista saunaa ja saunan terveysvaikutuksia. Kilpailijakartoituksessa selvitetään kilpailijoiden tuotevalikoimaa. Tuotekehityksessä käytetään apuna myös
arvolupausmallia, toimeksiantajan määrittämiä avainsanoja hotellin saunaelä-myksestä sekä suomalaisten ihonhoitosarjojen tuotevaihtoehtoja.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi kolme erilaista lisämyyntipakettia: Beautysauna by Lumene, Relaxsauna by Lumene ja Aftersauna by Lumene. Paketeissa käytetään Lumene-ihonhoitosarjan sekä Hukka Designin valmistamia tuotteita. Tuotepaketteihin valittiin Lumene ihonhoitosarja, sillä se tuo asiakkaan elämykseen lisää suomalaisuutta, käyttää tuotteissaan suomalaisia raaka-aineita ja sopii Lapland Hotels Bulevardin teemaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste