HEVI-TUOTTEIDEN VASTAANOTON INHIMILLISTEN VIRHEIDEN POISTAMINEN
Romsi, Tuukka (2018)
Romsi, Tuukka
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121421656
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121421656
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä ei ollut toimeksiantajaa, mutta työssä hyödynnettiin Inex Partnersia yrityksenä. Opinnäytetyön aiheena oli selvittää hedelmien ja vihannestuotteiden vastaanotossa tapahtuvien inhimillisten virheiden syyt ja ratkaisut.
Teoreettinen viitekehys koostuu varastoinnista, vastaanottotoiminnoista, vastaanoton prosesseista ja erilaisista tuotetunnistimista. Teoriaosuudessa on pyritty esittämään asiat niin, että ne tukevat empiiristä osuutta. Empiirinen tutkimus on tehty kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena, joka on toteutettu tässä työssä haastattelemalla työntekijöitä lomakkeella ja itse osallistumalla työtehtäviin.
Opinnäytetyön tutkimusosuudessa käydään läpi yrityksen vastaanottotoiminnot, prosessit, alueella tapahuvat inhimilliset virheet ja ratkaisut virheiden minimointiin.
Lopuksi käydään läpi kehitysehdotukset ja mahdolliset ratkaisut ongelmiin sekä yhteenveto tutkimuksesta.
Tutkimustuloksista selviää virheiden syyt ja ratkaisut. Tutkimustuloksista on hyötyä yrityksille joissa on käytössä vastaavia toimintatapoja tuotteiden vastaanotossa.
Teoreettinen viitekehys koostuu varastoinnista, vastaanottotoiminnoista, vastaanoton prosesseista ja erilaisista tuotetunnistimista. Teoriaosuudessa on pyritty esittämään asiat niin, että ne tukevat empiiristä osuutta. Empiirinen tutkimus on tehty kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena, joka on toteutettu tässä työssä haastattelemalla työntekijöitä lomakkeella ja itse osallistumalla työtehtäviin.
Opinnäytetyön tutkimusosuudessa käydään läpi yrityksen vastaanottotoiminnot, prosessit, alueella tapahuvat inhimilliset virheet ja ratkaisut virheiden minimointiin.
Lopuksi käydään läpi kehitysehdotukset ja mahdolliset ratkaisut ongelmiin sekä yhteenveto tutkimuksesta.
Tutkimustuloksista selviää virheiden syyt ja ratkaisut. Tutkimustuloksista on hyötyä yrityksille joissa on käytössä vastaavia toimintatapoja tuotteiden vastaanotossa.