Juustoportti Kärsämäen asiakastyytyväisyys
Huttunen, Hanna (2019)
Huttunen, Hanna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905027334
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201905027334
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Kärsämäen Juustoportin asiakkaiden tyytyväisyyttä kahvila-ravintolan palveluihin. Tavoitteena oli selvittää asiakaskunnan mielipiteitä sekä palveluista että ruuasta. Tutkimus suunnattiin satunnaiselle havain-toyksikköjoukolle, eli kyselyn aikana yrityksessä asioiville henkilöille.
Aineisto kerättiin kyselyllä, ja tutkimusta täydennettiin sekä teemahaastattelulla että havainnoinnilla. Lomake oli kaikille vastaajille sama ja kaikilta haastateltavilta kysyttiin samat kysymykset. Tavoitteena oli saada vastaajia sekä paikallisista asiakkaista että ohikulkijoista. Tutkimus suoritettiin huhtikuussa 2019. Kyselyyn vastasi 120 asiakasta ja vastaukset analysoitiin Webropol-ohjelman avulla. Haastateltavia oli 7.
Tutkimuksen sekä kyselyyn että haastatteluun vastanneet pitivät asiakaspalvelua ammattimaisena ja sen tasoa hyvänä. Lounasta sekä salaattipöytää kehuttiin moni-puoliseksi, hyväksi ja raikkaaksi. À la carte -annoksia pidettiin sopivan kokoisina ja maukkaina, vaihtoehdot poikkesivat muista taukopaikoista edukseen. Tilat koettiin selkeinä ja viihtyisinä.
Osa vastaajista toivoi valikoimaan lisää maidottomia sekä vegaanisia tuotteita. Kahvin kaveriksi haluttaisiin päivälehtiä. Myös rahtareiden suihkutiloja kaivattiin, vaikka maksua vastaan. Tutkimuksen tuloksia voidaan pitää suuntaa antavina, sillä tutkimuksella tavoitettiin vain pieni osa palvelua käyttävistä asiakkaista.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä palveluihin ja tuotteisiin. Kun jatkossa vastataan näihin asiakkaiden pieniin mutta merkityksellisiin toiveisiin, saadaan vieläkin tyytyväisempi asiakaskunta.
Aineisto kerättiin kyselyllä, ja tutkimusta täydennettiin sekä teemahaastattelulla että havainnoinnilla. Lomake oli kaikille vastaajille sama ja kaikilta haastateltavilta kysyttiin samat kysymykset. Tavoitteena oli saada vastaajia sekä paikallisista asiakkaista että ohikulkijoista. Tutkimus suoritettiin huhtikuussa 2019. Kyselyyn vastasi 120 asiakasta ja vastaukset analysoitiin Webropol-ohjelman avulla. Haastateltavia oli 7.
Tutkimuksen sekä kyselyyn että haastatteluun vastanneet pitivät asiakaspalvelua ammattimaisena ja sen tasoa hyvänä. Lounasta sekä salaattipöytää kehuttiin moni-puoliseksi, hyväksi ja raikkaaksi. À la carte -annoksia pidettiin sopivan kokoisina ja maukkaina, vaihtoehdot poikkesivat muista taukopaikoista edukseen. Tilat koettiin selkeinä ja viihtyisinä.
Osa vastaajista toivoi valikoimaan lisää maidottomia sekä vegaanisia tuotteita. Kahvin kaveriksi haluttaisiin päivälehtiä. Myös rahtareiden suihkutiloja kaivattiin, vaikka maksua vastaan. Tutkimuksen tuloksia voidaan pitää suuntaa antavina, sillä tutkimuksella tavoitettiin vain pieni osa palvelua käyttävistä asiakkaista.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä palveluihin ja tuotteisiin. Kun jatkossa vastataan näihin asiakkaiden pieniin mutta merkityksellisiin toiveisiin, saadaan vieläkin tyytyväisempi asiakaskunta.