Kävijöiden houkutteleminen sosiaalisen median avulla tapahtumassa Yrittäjät Areenalla
Hautamäki, Arttu (2019)
Hautamäki, Arttu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052712316
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052712316
Tiivistelmä
Tämä työ kuvaa Alavuden kaupungin Yrittäjät Areenalla -tapahtuman näkyvyyden edistämistä ja kävijöiden houkuttelemista sosiaalisen median avulla. Sosiaalista mediaa rikastetaan niin, että se näkyy laajalti ja houkuttelee kävijöitä tapahtumaan eri puolilta Suomea. Sosiaalisen median avulla on nykypäivänä helppo saada kiinni yrityksistä, esiintyjistä ja tuotteista kiinnostuneita ihmisiä.
Tässä työssä kerrotaan miten ja millä tavoin mahdollista asiakaskuntaa voidaan saada tapahtumassa esillä oleville yrityksille. Tapahtumaan houkutellaan yleisöä suosituilla esiintyjillä. Analysoin, kuinka helposti sosiaalisen median kautta välitetty mainostus iskee eri ihmisiin. Käytän tässä tapahtumassa pääsääntöisesti Instagram ja Facebook mainontaa. Rajasin analysoinnin Instagram-palveluun. Käytän myös hyödyksi Google Analytics -palvelua, jolla nähdään tietyssä aikavälissä ihmisten vierailut tapahtuman kotisivuilla sekä mahdolliset esiintyjä- ja lipputiedustelut.
Lopuksi analysoidaan sosiaalisen median merkittävyyttä tapahtumatuotannossa ja kuinka sitä konkreettisesti voidaan hyödyntää. Otan myös selvää, miten muissa tapahtumissa tai yrityksissä on hyödynnetty sosiaalista median käyttöä. Minkälaiset tavoitteet kuuluvat mainontaan yleensäkin ja pohdin mainontaa sosiaalisen median alustoja käyttäen. Voisiko sosiaalisen median mainontaa enää sivuuttaa nykypäivänä? Vai onko se tullut jäädäkseen yhtenä tärkeänä asiana tapahtumatuotannoissa? Näihin kysymyksiin tullaan vastaamaan tämän opinnäytetyön aikana.
Tässä työssä kerrotaan miten ja millä tavoin mahdollista asiakaskuntaa voidaan saada tapahtumassa esillä oleville yrityksille. Tapahtumaan houkutellaan yleisöä suosituilla esiintyjillä. Analysoin, kuinka helposti sosiaalisen median kautta välitetty mainostus iskee eri ihmisiin. Käytän tässä tapahtumassa pääsääntöisesti Instagram ja Facebook mainontaa. Rajasin analysoinnin Instagram-palveluun. Käytän myös hyödyksi Google Analytics -palvelua, jolla nähdään tietyssä aikavälissä ihmisten vierailut tapahtuman kotisivuilla sekä mahdolliset esiintyjä- ja lipputiedustelut.
Lopuksi analysoidaan sosiaalisen median merkittävyyttä tapahtumatuotannossa ja kuinka sitä konkreettisesti voidaan hyödyntää. Otan myös selvää, miten muissa tapahtumissa tai yrityksissä on hyödynnetty sosiaalista median käyttöä. Minkälaiset tavoitteet kuuluvat mainontaan yleensäkin ja pohdin mainontaa sosiaalisen median alustoja käyttäen. Voisiko sosiaalisen median mainontaa enää sivuuttaa nykypäivänä? Vai onko se tullut jäädäkseen yhtenä tärkeänä asiana tapahtumatuotannoissa? Näihin kysymyksiin tullaan vastaamaan tämän opinnäytetyön aikana.