Oppimisen ohjaaminen alttoviulunsoiton alkeissa
Kainulainen, Sanna (2008-03-07)
Kainulainen, Sanna
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-03-07
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa
henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1209450769-3
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1209450769-3
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, miten opettajan pedagoginen ajattelu heijastuu alttoviulun oppimisen ohjaamisessa vastaalkajilla. Opinnäytetyö esittelee myös lyhyesti kaksi erilaista oppimisnäkemystä, behaviorismin ja konstruktivismin. Opinnäytetyö kuvailee oppimisprosessia sekä omaa opettamisprosessiani. Opinnäytetyö sisältää myös pohdintaa mikä olisi paras keino arvioida alttoviulunsoiton vastaalkajia. Opinnäytetyön tuloksena havaitsin että behavioristinen orientaatio oppimiseen on liian rajoittava. Oman pedagogisen ajattelun tiedostaminen mahdollistaa vastaalkajien opettamisen systemaattisesti ja tehokkaasti.