Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Oppimisprosessi, asiantuntijuus ja hiljainen tieto markkinoinninja tuotekehityksen opetuksessa Case study: Tuotteen matka maailmalle

Friman, Arja (2006)

 
Avaa tiedosto
TMP.objres.194.pdf (127.4Kt)
Lataukset: 


Friman, Arja
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2006
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-189
Tiivistelmä
Tuotteen matka maailmalle oli osa markkinoinnin kurssia, joka pidettiin matkailun koulutusohjelmassa, Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulussa kolmannen vuosikurssin opiskelijoille. Kurssin tavoitteena oli perehdyttää opiskelijat tuotekehitykseen ja markkinointiin prosessina, jossa tuote suunnittelun jälkeen etenee hinnoittelun ja jakelukanavien kautta markkinoille ja palaa asiakaspalautteen kautta takaisin tuotekehitykseen. Kurssi toteutettiin kuvitteellisissa yrityksissä ryhmätyöskentelynä, jossa sekä teoria että käytännön työt tehtiin omalle yritykselle. Ohjaajana oli matkailualan pitkäaikainen asiantuntija ja yrittäjä, joka toi oman kokemuksensa ja hiljaisen tiedon opetukseen. Opiskelijat tekivät kokemuksistaan oppimimispäiväkirjoja, vertaisarvioinnin ja itsearvioinnin. Ohjaaja teki osallistuvaa havainnointia ja omat oppimispäiväkirjat. Aineistosta tehtiin laadullinen tutkimus, jossa pyrittiin selvittämään, miten asiantuntijuus ja hiljainen tieto vaikuttuivat oppimiseen, sekä miten kurssin järjestäminen kuvitteellisissa yrityksissä, ns. yritymetodi edisti oppimistakurssilla. Kurssi osoitti, että yritysmetodi edesauttoi oppimista kurssilla jasen kautta konstruktivistinen oppimisprosessi suurelta osin toteutui opetuksessa. Opiskelijat olivat hyvin motivoituneita ja kurssilla vallitsi innokas ilmapiiri.
 
The way of product to the market was a part of themarketing course, which was hold in tourism education in North Karelian Poly Technical university. The main goal of the course was to initiate the students to the development of product and marketing as a process, where the product after the first planning will proceed via pricing and distribution channels to the market returning finally back to the development process as a feed back of customers. The course was fulfilled in the illustrated enterprises of tourism as a teamwork, where both the theory and practise was produced in the own companies. The teacher was the expert and entrepreneur of tourism, who brought her own experienceand tacit knowledge to the process of learning. The students made learning strategies, peer reviews and self-evaluation, the teacher made participatory research and own learning strategies. Qualitative research was made based on the former strategies, where the main question was how this method in the illustrated enterprises and tacit knowledge and expertise will effect in learning process. The course showed that so called the entrepreneur method contributed learning and by means of the method the constructive learning process mainly fulfilled. The students were highly motivated and the atmosphere in the course was excellent.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste