Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Viraalimarkkinointi Facebookin fanisivuilla kolmen esimerkkitapauksen valossa

Hassinen, Olli (2010)

 
Avaa tiedosto
oppari.pdf (396.2Kt)
Lataukset: 


Hassinen, Olli
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010110814260
Tiivistelmä
Viraalimarkkinoinnin käsite ilmenee verkkomaailmassa usein jonkin tuhansia ihmisiä tavoittavan ilmiön, kuten videon, kohutun kuvan tai kirjoituksen yhteydessä. Niiden levinneisyys on perustunut pitkälti käyttäjien väliseen suositteluun. Sama käsite ilmenee usein myös Facebookin fanisivuilla tapahtuvan markkinoinnin yhteydessä. Tämän työn tarkoituksena on pureutua viraalimarkkinoinnin käsitteeseen ja sen avulla tarkastella kolmea Facebookin fanisivujen tapausesimerkkiä, joissa viraalimarkkinointia ennakoidaan ilmenevän.

Työssä pyrittiin ensin löytämään viraalimarkkinoinnin käsitteelle selkeä määritelmä Lorraine Walkerin ja Kay Avantin käsiteanalyysimallin avulla, pääpainona käsitteen ominaispiirteet. Käsitteen määrittelyn avulla tutkittiin kolmea keskenään erikokoisen ja -luonteisen yrityksen/organisaation fanisivua, ja siten pyrittiin löytämään määritellylle käsitteelle havainnollisia esimerkkejä tosielämästä.

Viraalimarkkinoinnin käsitteelle löydettiin viisi ominaispiirrettä. Näiden toteutuminen fanisivuilla oli osin ristiriitaista, eikä selkeää yhteyttä fanisivumarkkinoinnin ja viraalimarkkinoinnin välille löydetty.

Tutkimustuloksista ja työvaiheista nousi esille kuitenkin käsitys viraalimarkkinoinnin luonteesta sekä sen soveltuvuudesta Facebookissa käytävään markkinointiin. Työelämän kannalta saavutetut tutkimustulokset voivat olla hyödyksi esimerkiksi markkinointisuunnittelussa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste