Markkinointisuunnitelma Mamsellin kahvihuoneelle
Kallio, Ilmari (2010)
Kallio, Ilmari
Tampereen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010113016406
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010113016406
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on markkinointisuunnitelma Mamsellin kahvihuoneelle. Kahvila on työpaikkani ja se on pitkään ollut markkinoinnin parantamisen tarpeessa. Mamsellin kahvihuone on osa Taideverstas Wärjäämöä, joka on kehitysvammaisten työ- ja toimintakeskus. Wärjäämön toiminta koostuu verstaan työtiloista, Mamsellin kahvihuoneesta, lahjatavarapuodista ja taidenäyttelytilasta. Yhden rakennuksen sisällä on siis monta erilaista palvelua. Tämän markkinointisuunnitelman yhtenä tavoitteena on yrittää löytää keinoja kaikkien näiden palvelujen ja toimintojen hyödyntämiseen mahdollisimman hyvin. Työn tarkoituksena on kahvilan toiminnan suunnitelmallisuuden lisääminen ja sen ”minän” löytäminen. Lisäksi on hyvin tärkeää kehittää kaikkia Mamsellin kahvihuoneen ja Wärjäämön toimintoja asiakaslähtöisemmäksi.
Tämä työ sisältää teoriaosuuden, lähtökohta-analyysin, jossa hyödynnetään asiakaskysely tutkimusta ja empiirisen osuuden, jossa kerrotaan konkreettiset markkinointitoimenpiteet. Tutkimukseni oli netissä toteutettu Zef-asiakaskysely jolla keräsin hyödyllistä tietoa Wärjäämön ja Mamsellin kahvihuoneen nykytilasta. Kyselystä on mallikappale liitteissä. Tämä työ päättyy markkinointitoimenpiteisiin joita on toteutettu syyskuun 2009 – lokakuun 2010 välisenä aikana.
Minun täytyi myös miettiä Mamsellin kahvihuoneen missiota, visiota ja arvoja, sillä kahvilan imago on jäänyt vähälle huomiolle. Kahvihuoneen arvot ovat ns. pehmeitä arvoja eikä kahvilan myynnin kasvattaminen ole ainoa tavoite.
Tämä työ sisältää teoriaosuuden, lähtökohta-analyysin, jossa hyödynnetään asiakaskysely tutkimusta ja empiirisen osuuden, jossa kerrotaan konkreettiset markkinointitoimenpiteet. Tutkimukseni oli netissä toteutettu Zef-asiakaskysely jolla keräsin hyödyllistä tietoa Wärjäämön ja Mamsellin kahvihuoneen nykytilasta. Kyselystä on mallikappale liitteissä. Tämä työ päättyy markkinointitoimenpiteisiin joita on toteutettu syyskuun 2009 – lokakuun 2010 välisenä aikana.
Minun täytyi myös miettiä Mamsellin kahvihuoneen missiota, visiota ja arvoja, sillä kahvilan imago on jäänyt vähälle huomiolle. Kahvihuoneen arvot ovat ns. pehmeitä arvoja eikä kahvilan myynnin kasvattaminen ole ainoa tavoite.