Koululaisten iltapäivätoiminnan tavoitesuhtainen arviointi lasten ja vanhempien näkökulmasta Pajuluoman koululla
Rämäkkö, Sinikka; Saunanen, Satu (2010)
Rämäkkö, Sinikka
Saunanen, Satu
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121017860
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010121017860
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme tarkoituksena oli arvioida toteutuvatko koululaisten iltapäivätoi-minnalle asetetut valtakunnalliset tavoitteet sekä In Form -hankeen tavoite Paju-luoman koululla. Arviointimme tukena käytimme lapsille ja vanhemmille suunnattua lomakekyselyä, iltapäivätoiminnan ohjaajille kohdennettua sähköpostikyselyä sekä iltapäivätoiminnan havainnointia.
Aloitimme tutkimuksemme kokoamalla tietoa 7 - 8-vuotiaan lapsen valmiuksista, koululaisten iltapäivätoiminnan järjestämisestä, terveyden edistämisen suosituksis-ta ja -ohjelmista sekä In Form -hankkeesta sekä kuinka terveyden edistäminen nä-kyy tavoitteellisena toimintana koululaisten iltapäivätoiminnassa.
Käytimme opinnäytetyössämme tavoitesuhtaista arviointia. Arviointimme tuloksena lapset ja vanhemmat olivat pääsääntöisesti tyytyväisiä iltapäivätoimintaan. Van-hemmat arvostivat sitä, että lapsella oli paikka minne mennä koulupäivän jälkeen. Tiedottamista viikko- ja kausiohjelmasta kotiin toivottiin enemmän.
Aloitimme tutkimuksemme kokoamalla tietoa 7 - 8-vuotiaan lapsen valmiuksista, koululaisten iltapäivätoiminnan järjestämisestä, terveyden edistämisen suosituksis-ta ja -ohjelmista sekä In Form -hankkeesta sekä kuinka terveyden edistäminen nä-kyy tavoitteellisena toimintana koululaisten iltapäivätoiminnassa.
Käytimme opinnäytetyössämme tavoitesuhtaista arviointia. Arviointimme tuloksena lapset ja vanhemmat olivat pääsääntöisesti tyytyväisiä iltapäivätoimintaan. Van-hemmat arvostivat sitä, että lapsella oli paikka minne mennä koulupäivän jälkeen. Tiedottamista viikko- ja kausiohjelmasta kotiin toivottiin enemmän.