Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kohderyhmätutkimus Suomen kosmetiikkamarkkinoilla: Inari Arctic Cosmetics Oy

Nurminen, Teija; Oksanen, Viivi (2019)

 
Avaa tiedosto
Kohderyhmätutkimus Suomen kosmetiikkamarkkinoilla; Inari Arctic Cosmetcs Oy.pdf (596.7Kt)
Lataukset: 


Nurminen, Teija
Oksanen, Viivi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019100119441
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli muodostaa käsitys Inari Arctic Cosmeticsin kohderyhmän ostopäätökseen vaikuttavista tekijöistä. Lisäksi tavoitteena oli selvittää, minkälainen markkinointikonsepti herättää yhteistyökumppanin kohderyhmän mielenkiinnon. Yhteistyökumppanina toimiva Inari Arctic Cosmetics on uusi kotimainen luonnonkosmetiikkabrändi. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia suomalaisten kuluttajakäyttäytymistä ja kosmetiikan kulutustottumuksia Suomen kosmetiikkamarkkinoilla. Tutkimuksessa hyödynnettiin Google Forms-lomaketta, jota jaettiin Facebookin kosmetiikkaryhmissä. Se valikoitui sen helppouden ja nopeuden takia parhaaksi keinoksi tavoittaa tutkimukselle optimaalinen määrä ihmisiä. Teoriaosuudessa käsitellään markkinatutkimusta, kuluttajakäyttäytymistä, ostopäätöstä ja asiakassegmentointia. Nämä teemat ohjasivat tämän markkinatutkimuksen tiedonhankintaa sekä auttoivat ymmärtämään kuluttajan ostokäyttäytymisestä johtuvia ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä.

Opinnäytetyössä hyödynnettiin sekä kvalitatiivisia että kvantitatiivisia tutkimusmenetelmiä. Markkinatutkimuksesta saadut tutkimustulokset olivat yhdenmukaisia tämän hetken trendien ja kerätyn tietoperustan kanssa. Tulosten perusteella luotiin asiakaspersoonat, joita yhteistyökumppani voi hyödyntää markkinointikonseptin suunnittelussa sekä kohderyhmän ja asia-kassegmentoinnin laadinnassa. Tutkimustulosten ja tietoperustan pohjalta voidaan todeta, että kuluttajat haluavat kosmetiikasta yhä enemmän tietoa, tehokkuutta ja luonnollisuutta. Kuluttajat hyödyntävät paljon internetiä tiedonhakuun ja seuraavat tuotesuosituksia bloggaajilta, jotka ovat tämän päivän suunnannäyttäjiä muodin ja trendien osalta. Yrityksen olisi siis hyödyllistä näkyä erityisesti digitaalisissa mainontakanavissa erilaisten bloggaajien kautta ja suunnitella markkinointi monipuolisesti tietoa antavaksi sekä kosmetiikkatuotteiden osalta erityisesti tehokkuutta ja luonnollisuutta korostavaksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste