Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mistä vetovoimaa pohjoisen lakeuksille? : Case: Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu

Hokkanen, Jukka; Pohjanen, Ville (2011)

 
Avaa tiedosto
Hokkanen_Jukka_Pohjanen_Ville.pdf (1.119Mt)
Lataukset: 


Hokkanen, Jukka
Pohjanen, Ville
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103173312
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ

Hokkanen, Jukka & Pohjanen, Ville 2011. Mistä vetovoimaa pohjoisille lakeuksille? Opinnäytetyö. Kemi-Tornion Ammattikorkeakoulu. Kaupan ja kulttuurin toimiala. Si-vuja 72. Liitteitä 1-2.

Opinnäytetyömme tavoitteena oli laatia markkinointisuunnitelma Kemi-Tornion ammat-tikorkeakoulun liiketalouden koulutusohjelmalle. Markkinointisuunnitelma rakentui tekemämme kyselytutkimuksen sekä haastatteluiden pohjalle, joista saimme myös vas-taukset tutkimusongelmaamme. Tutkimusongelmiamme olivat, että mihin ajankohtaan KTAMK:n Kemi-Tornio-Keminmaan alueen toisen asteen opiskelijoille suunnattu mai-nonta ajoittuu. Lisäksi selvitimme KTAMK:ssa opiskeltavien alojen tunnettuutta opis-kelijoiden keskuudessa sekä selvitimme heidän kiinnostustansa hakea opiskelemaan KTAMK:iin. Tutkimme myös miten Kemi-Tornio-Keminmaan alueen lukiolaisten ja ammattiopisto Lappian opiskelijoiden kyselytutkimuksen tulokset erosivat toisistaan.

Opinnäytetyön teoria rakentuu markkinointia käsittelevälle lähdekirjallisuudelle. Empii-risen osuuden tutkimusmetodina käytimme triangulaatiota, missä käytimme yhtäaikai-sesti kvalitatiivista sekä kvantitatiivista tutkimusmetodia. Kvalitatiivinen osuus muo-dostui tekemistämme haastatteluista. Kvantitatiivinen osuus muodostui tekemästämme kyselytutkimuksesta, joka toteutettiin Kemi-Tornio-Keminmaan toisen asteen opiskeli-joille marras-joulukuussa 2010.

Tuloksissa tarkastelemme yli 300 Kemi-Tornio-Keminmaan toisen asteen opiskelijan vastauksia sekä esittelemme haastatteluissa esille nousseet asiat.

Tutkimuksemme tulokset osoittivat, että Ammattiopisto Lappian opiskelijat suhtautui-vat myönteisemmin Kemi-Tornion ammattikorkeakoulua kohtaan kuin Kemin lyseon lukion, Tornion yhteislyseon lukion ja Keminmaan lukion opiskelijat.

Asiasanat: markkinointi, markkinointiviestintä, organisaatio, sosiaalinen media
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste