Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointitutkimus Joensuun seudun rakennustarvikeliikkeiden palveluista ja valikoimista

Kontkanen, Jarmo; Pärnänen, Pauli (2011)

 
Avaa tiedosto
kontkanen_jarmo_parnanen_pauli.pdf (1.458Mt)
Lataukset: 


Kontkanen, Jarmo
Pärnänen, Pauli
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011052910166
Tiivistelmä
Markkinointitutkimuksilla hankitaan tietoja markkinoinnin päätöksenteon kannalta keskeisissä asioissa. Tavoitteena on päätöksenteon riskin minimoiminen. Markkinointitutkimuksen tekemisessä on kolme osapuolta: toimeksiantaja, tutkija ja tiedon antaja. Toimeksiantaja on yritys tai ryhmä, joka tilaa tai valtuuttaa jonkun tekemään markkinointitutkimuksen. Tutkija tarkoittaa jokaista yksilöä, yritystä tai ryhmää, joka tekee markkinointitutkimusta.


Opinnäytetyön toimeksiantaja on Joensuun Puukeidas Oy. Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia mielipiteitä Joensuun seudun rakennustarvikeliikkeiden palveluista ja valikoimista. Tutkimus suoritettiin kaksiosaisena. Ensimmäinen osio suoritettiin puhelinkyselynä ja vastaajina toimivat rakennusliikkeiden edustajat. Haastattelimme puhelimitse kymmentä rakennusliikkeiden edustajaa. Toinen osio suoritettiin kirjekyselynä. Kyselyyn osallistujat valitsimme rakennusluvan vuonna 2010–2011 saaneiden listalta, tiedot saimme Joensuun kaupungin ja Liperin kunnan teknisistä virastoista. Kyselylomakkeita lähetimme 110 kappaletta ja vastauksia tuli 38. Näin ollen kirjekyselyn vastausprosen-tiksi muodostui 35.

Tutkimustuloksien mukaan Joensuun Puukeidas Oy:n tulisi panostaa palvelun nopeuteen myymälässä sekä noutopihalla. Myös palvelun laatuun tulisi panostaa. Näillä keinoilla Joensuun Puukeidas Oy pystyy erottumaan kilpailijoistaan Joensuun seudulla. Muilta osin vastaajat olivat keskimäärin tyytyväisiä nykyisiin toimitapoihin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste