Peurungan kesä : Palvelukokonaisuus, asiakastyytyväisyys sekä kampanjasuunnitelma
Santoo, Mari (2009)
Santoo, Mari
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905223096
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905223096
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää millainen oli Peurungan kesälle 2008 luoma palvelukokonaisuus sekä kampanjasuunnitelma ja miten niitä tulisi kehittää. Tavoitteena oli myös tuottaa asiakastyytyväisyystutkimus kesän 2008 asiakkaille ja tätä kautta löytää niitä kehittämisehdotuksia suoraan asiakasrajapinnasta sekä samalla seurata kesän 2008 asiakastyytyväisyyttä. Työn tavoitteena oli myös kesälle 2008 luodun lomahotellikonseptin kehittäminen ja tätä kautta Peurungan imagon jalostaminen kesälomakohteena.
Tutkimus toteutettiin sekä kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena että kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Tutkimus lähti liikkeelle avoimella haastattelulla ja sen teemoittelulla kampanjasuunnitelman rungon perusteella. Avoimesta haastattelusta poimittiin myös Peurungan kesän palvelukokonaisuuden osa-alueet. Asiakastyytyväisyystutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena, ja se jaettiin osa-alueisiin avoimesta haastattelusta saadun kesän palvelukokonaisuuden perusteella. Tutkimukset toteutettiin syksyllä 2008.
Tutkimus osoitti, että Peurungan kesälle 2008 luoma lomahotellin palelukokonaisuus sekä kesän kampanjasuunnitelma olivat toimivia sekä kehittämiskelpoisia. Tutkimuksen tavoitteena ei ollut keksiä kokonaan uutta konseptia kesälle 2009 vaan löytää kehittämiskohteita joiden avulla jalostaa kesälle 2008 luotuja malleja. Tutkimuksen avulla saatiin selville kesän 2008 kulku ja asiakastyytyväisyys. Asiakastyytyväisyys tutkimus osoittaa kesän 2008 menneen varsin hyvin ja potentiaalia kehittymiseen löytyy. Asiakastyytyväisyystutkimuksesta saatiin paljon haluttuja kehittämisehdotuksia erityisesti kesän palvelukokonaisuuteen.
Tutkimus toteutettiin sekä kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena että kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Tutkimus lähti liikkeelle avoimella haastattelulla ja sen teemoittelulla kampanjasuunnitelman rungon perusteella. Avoimesta haastattelusta poimittiin myös Peurungan kesän palvelukokonaisuuden osa-alueet. Asiakastyytyväisyystutkimus suoritettiin kvantitatiivisena tutkimuksena, ja se jaettiin osa-alueisiin avoimesta haastattelusta saadun kesän palvelukokonaisuuden perusteella. Tutkimukset toteutettiin syksyllä 2008.
Tutkimus osoitti, että Peurungan kesälle 2008 luoma lomahotellin palelukokonaisuus sekä kesän kampanjasuunnitelma olivat toimivia sekä kehittämiskelpoisia. Tutkimuksen tavoitteena ei ollut keksiä kokonaan uutta konseptia kesälle 2009 vaan löytää kehittämiskohteita joiden avulla jalostaa kesälle 2008 luotuja malleja. Tutkimuksen avulla saatiin selville kesän 2008 kulku ja asiakastyytyväisyys. Asiakastyytyväisyys tutkimus osoittaa kesän 2008 menneen varsin hyvin ja potentiaalia kehittymiseen löytyy. Asiakastyytyväisyystutkimuksesta saatiin paljon haluttuja kehittämisehdotuksia erityisesti kesän palvelukokonaisuuteen.