Asiakasmateriaalin uudistamistarpeet
Leiviskä, Antti (2011)
Leiviskä, Antti
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105045911
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105045911
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin Pyhännän Rakennustuote Oy:n toimeksiannosta. Tarkoituksena oli selvittää Pyhännän
Rakennustuotteen asiakkailleen toimittamien ohjedokumenttien sisällön ja niiden tuottamisen kehitystarpeet. Tavoitteena oli löytää ohjeissa olevat epäkohdat ja mahdolliset ohjeiden kehitystarpeet.
Tutkimus suoritettiin Pyhännän Rakennustuote Oy:n asiakaskunnassa heinäkuussa 2010. Tutkimusmenetelmänä
käytettiin sähköistä kyselytutkimusta. Kyselytutkimukseen valittiin kaikki Pyhännän Rakennustuote Oy:n asiakkaat, jotka ovat rakentaneet Jukkatalo -tuotemerkin talon vuosien 2006 ja 2009 välillä. Kyselyt lähtivät 3209 asiakkaalle, joista 279 vastasi kyselyyn.
Tämän opinnäytetyön tuloksena saatiin selville ohjedokumenttien puutteet ja kehittämistarpeet. Puutteisiin ja kehitystarpeisiin reagoitiin välittömästi muuttamalla ohjedokumenttien sisältöä asiakkaiden haluamaan suuntaan.
Lisäksi ohjedokumenttien tuottamisprosessia ja niiden keräilyä asiakaskohtaisesti muutettiin. Pyhännän Rakennustuote Oy toimittaa ohjedokumentit asiakkailleen Rakentajan kansiossa yhtenä pakettina. Rakentajan kansion
sisällön sähköisenä keräileminen muutettiin yhden ohjelman alaiseksi ja kaikki dokumentit tallennetaan yhteen
dokumenttien hallintajärjestelmään. Tämän opinnäytetyön seurauksena asiakkaille päädyttiin toimittamaan Rakentajan kansiosta sekä sähköinen että paperinen versio.
Tästä opinnäytetyöstä saaduista tuloksista voidaan myös päätellä, että järjestelmien ja ohjedokumenttien kehittämistä tarvitaan jatkossakin. Tämä työ osoittaa sen, että asiakkaiden tarpeiden ja ympäristön jatkuvassa muutoksessa on pysyttävä mukana.
Rakennustuotteen asiakkailleen toimittamien ohjedokumenttien sisällön ja niiden tuottamisen kehitystarpeet. Tavoitteena oli löytää ohjeissa olevat epäkohdat ja mahdolliset ohjeiden kehitystarpeet.
Tutkimus suoritettiin Pyhännän Rakennustuote Oy:n asiakaskunnassa heinäkuussa 2010. Tutkimusmenetelmänä
käytettiin sähköistä kyselytutkimusta. Kyselytutkimukseen valittiin kaikki Pyhännän Rakennustuote Oy:n asiakkaat, jotka ovat rakentaneet Jukkatalo -tuotemerkin talon vuosien 2006 ja 2009 välillä. Kyselyt lähtivät 3209 asiakkaalle, joista 279 vastasi kyselyyn.
Tämän opinnäytetyön tuloksena saatiin selville ohjedokumenttien puutteet ja kehittämistarpeet. Puutteisiin ja kehitystarpeisiin reagoitiin välittömästi muuttamalla ohjedokumenttien sisältöä asiakkaiden haluamaan suuntaan.
Lisäksi ohjedokumenttien tuottamisprosessia ja niiden keräilyä asiakaskohtaisesti muutettiin. Pyhännän Rakennustuote Oy toimittaa ohjedokumentit asiakkailleen Rakentajan kansiossa yhtenä pakettina. Rakentajan kansion
sisällön sähköisenä keräileminen muutettiin yhden ohjelman alaiseksi ja kaikki dokumentit tallennetaan yhteen
dokumenttien hallintajärjestelmään. Tämän opinnäytetyön seurauksena asiakkaille päädyttiin toimittamaan Rakentajan kansiosta sekä sähköinen että paperinen versio.
Tästä opinnäytetyöstä saaduista tuloksista voidaan myös päätellä, että järjestelmien ja ohjedokumenttien kehittämistä tarvitaan jatkossakin. Tämä työ osoittaa sen, että asiakkaiden tarpeiden ja ympäristön jatkuvassa muutoksessa on pysyttävä mukana.