Ideasta tapahtumaksi : Liiku ja Voi Hyvin -tapahtuman luominen
Viitanen, Jouni (2009)
Viitanen, Jouni
Turun ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905273278
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905273278
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena oli luoda Suomeen uudenlainen liikunnallinen -tapahtuma, joka antaa kävijöilleen liikunnallisia elämyksiä. Liiku ja Voi Hyvin -tapahtumalla haluttiin tarjota ihmisille tietoa hyvinvoinnista ja mahdollisuus liikuntakokemuksiin huippuammattilaisten johdolla. Tapahtumia varten perustettiin osa-keyhtiö nimeltä Health 4 Life Oy.
Opinnäytetyössäni keskityttiin tapahtuman rakentamiseen niin teorian kuin käytännön tasolla. Aineistona käytettiin pääasiassa tapahtumamarkkinoinnin kirjoja ja markkinoinnin ammattilaisten haastatteluja. Opinnäytetyössä esitettiin ideasta lähtevän tuotteen kehitys valmiiksi tuotteeksi. Lisäksi käsittelen yhteistyökumppaneiden hankkimiseen, imagon rakentamiseen ja tapahtuman markkinointiin liittyviä asioita.
Tuotteen ja tapahtuman rakentaminen oli erittäin mielenkiintoinen, joskin suuritöi-nen urakka. Se antoi paljon kokemusta ja näkemystä markkinointityöstä. Yrityksen perustaminen ja siihen liittyvät taloudelliset riskit kasvattivat opinnäytetyöntekijän stressinsietokykyä ja opettivat paineen alla toimimista.
Liiku ja Voi Hyvin -tapahtuma oli tuotteena erittäin onnistunut. Se vastasi täysin alkuperäisiä suunnitelmia ja monilta osiltaan jopa ylitti odotukset. Tapahtuman markkinointiin panostettiin, mutta siitä huolimatta siinä kuitenkin epäonnistuttiin. Sen johdosta pieneen osanottajamäärä jäi pieneksi mikä johti taloudellisiin tappioihin. Health 4 Life Oy ajautui taloudellisiin vaikeuksiin ja konkurssiprosessiin.
Tapahtumaprosessin analyysi osoitti, että itse tuote oli toimiva. Näin ollen sen jalos-tamista kannattaa tulevaisuudessa jatkaa. Tuote on jatkossa syytä linkittää vahvemmin osaksi fitness- ja kuntosalibisnestä. Sille kannattaa hakea vahvoja yhteistyö-kumppaneita ja vähentää riskejä myymällä sitä kuluttaja-asiakkaiden sijaan kuntosaleille.
Opinnäytetyössäni keskityttiin tapahtuman rakentamiseen niin teorian kuin käytännön tasolla. Aineistona käytettiin pääasiassa tapahtumamarkkinoinnin kirjoja ja markkinoinnin ammattilaisten haastatteluja. Opinnäytetyössä esitettiin ideasta lähtevän tuotteen kehitys valmiiksi tuotteeksi. Lisäksi käsittelen yhteistyökumppaneiden hankkimiseen, imagon rakentamiseen ja tapahtuman markkinointiin liittyviä asioita.
Tuotteen ja tapahtuman rakentaminen oli erittäin mielenkiintoinen, joskin suuritöi-nen urakka. Se antoi paljon kokemusta ja näkemystä markkinointityöstä. Yrityksen perustaminen ja siihen liittyvät taloudelliset riskit kasvattivat opinnäytetyöntekijän stressinsietokykyä ja opettivat paineen alla toimimista.
Liiku ja Voi Hyvin -tapahtuma oli tuotteena erittäin onnistunut. Se vastasi täysin alkuperäisiä suunnitelmia ja monilta osiltaan jopa ylitti odotukset. Tapahtuman markkinointiin panostettiin, mutta siitä huolimatta siinä kuitenkin epäonnistuttiin. Sen johdosta pieneen osanottajamäärä jäi pieneksi mikä johti taloudellisiin tappioihin. Health 4 Life Oy ajautui taloudellisiin vaikeuksiin ja konkurssiprosessiin.
Tapahtumaprosessin analyysi osoitti, että itse tuote oli toimiva. Näin ollen sen jalos-tamista kannattaa tulevaisuudessa jatkaa. Tuote on jatkossa syytä linkittää vahvemmin osaksi fitness- ja kuntosalibisnestä. Sille kannattaa hakea vahvoja yhteistyö-kumppaneita ja vähentää riskejä myymällä sitä kuluttaja-asiakkaiden sijaan kuntosaleille.