Instagram-strategia palveluyritykselle : case Myötävirtaus
Ranimo, Annina (2020)
Ranimo, Annina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052413234
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052413234
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona pienelle palveluyritykselle. Tavoitteena oli luoda helposti käyttöön otettava Instagram-strategia, joka kasvattaa Myötävirtauksen tunnettavuutta. Yritys tarjoaa yrityksille ja yhteisöille vuorovaikutuskoulutusta sekä ohjelmaa virkistyspäiville.
Opinnäytetyössä perehdytään markkinoinnin erityispiirteisiin Instagramissa. Työn pääosuudessa keskitytään määrittämään konkreettiset toimintatavat Instagramin yrityskäytöstä Myötävirtaukselle. Yrityksen kohderyhmien tarkan määrittelyn ja tarpeiden kautta luodaan niitä palveleva sisältösuunnitelma Instagramiin. Opinnäytetyössä keskitytään pelkkään orgaaniseen, eli maksuttomaan, sisältöön Instagramissa. Työssä analysoidaan myös kilpailija-analyysin avulla Myötävirtauksen kilpailijayritysten Instagram-tilejä.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu pääosin ajankohtaisista verkkolähteistä sosiaalisen median jatkuvasti muuttuvan luonteen vuoksi. Työssä on hyödynnetty myös kohderyhmiä, markkinointia ja sosiaalista mediaa käsittelevää kirjallisuutta. Opinnäytetyö tarjoaa erityisesti palveluyrityksille ajankohtaista tietoa, miten luoda kohderyhmiä palveleva Instagram-strategia ja millaista sisältöä niiden kannattaa luoda Instagramiin. This thesis was commissioned by a small service company. The goal was to create an easy-to-implement Instagram strategy which raises awareness of Myötävirtaus. The company offers interaction courses for companies and communities and also a program for a day of recreation.
The thesis introduces the special features marketing in Instagram. The main focus of the thesis is to define concrete advice on how to utilize Instagram for the company's business. A beneficial Instagram content plan is created through precise definition of the company´s target groups and their needs. The work focuses on purely organic, free content on Instagram. Also, Myötävirtaus competitor companies' Instagram strategies are analysed.
The theoretical framework of the thesis consists mainly of current online sources due to the constantly changing nature of social media. The literature on target groups, marketing and social media is also used in the work. The thesis provides up-to-date information, especially for service companies, on how to create an Instagram strategy that serves target groups and what kind of content they should create on Instagram.
Opinnäytetyössä perehdytään markkinoinnin erityispiirteisiin Instagramissa. Työn pääosuudessa keskitytään määrittämään konkreettiset toimintatavat Instagramin yrityskäytöstä Myötävirtaukselle. Yrityksen kohderyhmien tarkan määrittelyn ja tarpeiden kautta luodaan niitä palveleva sisältösuunnitelma Instagramiin. Opinnäytetyössä keskitytään pelkkään orgaaniseen, eli maksuttomaan, sisältöön Instagramissa. Työssä analysoidaan myös kilpailija-analyysin avulla Myötävirtauksen kilpailijayritysten Instagram-tilejä.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu pääosin ajankohtaisista verkkolähteistä sosiaalisen median jatkuvasti muuttuvan luonteen vuoksi. Työssä on hyödynnetty myös kohderyhmiä, markkinointia ja sosiaalista mediaa käsittelevää kirjallisuutta. Opinnäytetyö tarjoaa erityisesti palveluyrityksille ajankohtaista tietoa, miten luoda kohderyhmiä palveleva Instagram-strategia ja millaista sisältöä niiden kannattaa luoda Instagramiin.
The thesis introduces the special features marketing in Instagram. The main focus of the thesis is to define concrete advice on how to utilize Instagram for the company's business. A beneficial Instagram content plan is created through precise definition of the company´s target groups and their needs. The work focuses on purely organic, free content on Instagram. Also, Myötävirtaus competitor companies' Instagram strategies are analysed.
The theoretical framework of the thesis consists mainly of current online sources due to the constantly changing nature of social media. The literature on target groups, marketing and social media is also used in the work. The thesis provides up-to-date information, especially for service companies, on how to create an Instagram strategy that serves target groups and what kind of content they should create on Instagram.