Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaslähtöinen palvelun kehittäminen palvelumuotoilun keinoin : case: hyvinvointitapahtuma pohjoiskarjalaisille naisyrittäjille

Hassinen, Noora-Emilia (2020)

 
Avaa tiedosto
Hassinen_Noora-Emilia.pdf (3.541Mt)
Lataukset: 


Hassinen, Noora-Emilia
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020113025203
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä toteutettiin asiakaslähtöisen kehittämishankkeen palvelumuotoiluprosessin ensimmäinen osa. Palvelumuotoiluprosessin ensimmäisen osan tavoitteena oli löytää ratkaisuvaihtoehtoja kysymykseen: ”Kuinka voimme tarjota pohjoiskarjalaisille naisyrittäjille hyvinvointipalveluita, joilla ennaltaehkäistään uupumista, tuetaan henkistä ja fyysistä hyvinvointia, madalletaan avunpyytämisen kynnystä sekä edesautetaan menestystä yrittäjänä?”.

Kehitystarve nousi esiin opinnäytetyön tekijän eli kehittämishankkeen toteuttajan eli palveluntuottajan tarpeesta luoda palvelu, jota hän voisi tulevaisuudessa lähteä toteuttamaan yrityksensä liiketoimintana tai sen osana. Palvelun täytyi vastata palveluntuottajan osaamista, joten palvelu rajattiin pohjoiskarjalaisille naisyrittäjille suunnatuksi hyvinvointitapahtumaksi.

Opinnäytetyön keskeiset teoriat koskivat palvelumuotoilua. Lisäksi opinnäytetyössä analysoitiin naisyrittäjien työhyvinvoinnin haasteita kokooma-artikkeleiden, yritysbarometrien, yrittäjägallupien ja muiden tutkimuksien avulla.

Palvelumuotoiluprosessissa hyödynnettiin IDEO.org:n julkaiseman Design Kit:n ihmiskeskeisen muotoilun työkaluja. Näiden pohjalta palvelumuotoiluprosessin ensimmäisen osan eli opinnäytetyön lopputuloksena syntyi naisyrittäjille suunnatun hyvinvointitapahtuman raamit.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste