Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

How Close Can The Magical Finnish Winter Be? : sähköisen markkinointikampanjan toteuttaminen Lehmonkärjen saksalaisille yritysasiakkaille

Sirén, Iina (2011)

 
Avaa tiedosto
Siren_Iina.pdf (585.5Kt)
Lataukset: 


Sirén, Iina
Lahden ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011113016457
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena on sähköisen markkinointikampanjan toteuttaminen Lehmonkärjen saksalaisille yritysasiakkaille. Opinnäytetyö perustuu toimeksiantajan toiveeseen saavuttaa markkinoinnin keinoin uusia saksalaisia yritysasiakkaita ja lisäksi omiin mielenkiinnon kohteisiini: markkinointiin, matkailuun sekä kansainvälisyyteen. Kampanjassa markkinoidaan Lehmonkärjen talvimatkailutuotteita – aktiviteetteja ja elämyksiä Suomen arktisen luonnon keskellä. Opinnäytetyönä toteutettavalla kampanjalla halutaan kyseenalaistaa Lapin saavuttama lähes monopoliasema Suomen talvimatkailumarkkinoilla, ja työn aihe haastaa pohtimaan: Miksi lähteä kauas kalliiseen Lappiin, kun Etelä-Suomessa Päijänteen rannalla sijaitseva Lehmonkärki voi tarjota asiakkailleen samaa, ellei parempaa, suomalaista talvieksotiikkaa?

Opinnäytetyönä toteutettava markkinointikampanja kohdistetaan saksalaisille matkanjärjestäjille, ja sen tarkoituksena on saavuttaa heidän kauttaan saksalaisia yrityksiä Lehmonkärjen asiakkaiksi. Opinnäytetyö koostuu kahdesta osiosta. Ensimmäinen osio on kampanjan perustana toimiva teoreettinen viitekehys, jossa tutkitaan matkailualan tulevaisuuden suuntauksia, talvimatkailua Suomessa, B-to-B-markkinointia, sähköpostimarkkinointia sekä saksalaisten matkailutottumuksia ja -mieltymyksiä. Teoreettisen viitekehyksen perusteella Lehmonkärjen palvelutarjonnasta räätälöidään juuri saksalaisille yritysasiakkaille soveltuvat elämystuotepaketit, suunnitellaan matkanjärjestäjille kohdistettava markkinointiviesti, ja lopulta lähetetään kampanja eteenpäin sähköpostimarkkinointiohjelman avulla. Nämä yhdessä muodostavat opinnäytetyön toisen, toiminnallisen osion. Toimeksiantaja on määritellyt osan opinnäytetyön sisältämästä tiedosta luottamukselliseksi. Tiedot on liitetty opinnäytetyön loppuun salassa pidettäväksi osioksi.

Markkinointikampanjasta muodostui ajankohtainen, asiakaslähtöinen ja mielekäs. Sen avulla onnistuttiin herättämään saksalaisten matkanjärjestäjien mielenkiinto Lehmonkärkeä kohtaan. Opinnäytetyönä kehitetyt tuotepaketit päätyivät lopulta sellaisenaan yhden matkanjärjestäjän myyntivalikoimaan. Toimeksiantajan mukaan opinnäytetyön markkinointitoimenpiteet ovat tuottaneet jo konkreettista tulosta, ja lisäkiinnostusta on odotettavissa tuleville kuukausille.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste