Myyntihenkisen, ystävällisen ja monitaitoisen palvelun kehittäminen Rantasipi Airport -vastaanotossa
Halonen, Elina (2012)
Halonen, Elina
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052810297
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052810297
Tiivistelmä
Toiminnallisen opinnäytetyöni tavoitteena on kehittää uusi henkilökohtainen toimintasuunnitelmalomake Rantasipi Airport hotellin vastaanoton tiimin jäsenille. Opinnäytetyön toimeksiantaja on Rantasipi Airport -hotellin hotellipäällikkö Taina Jukola. Lisäksi työn tuloksena on syntynyt infopaketti ja asiakastyytyväisyyskysely toimintasuunnitelmien toteutumisen tarkkailua varten. Työn tavoitteena on auttaa Rantasipi Airport – hotellin vastaanoton henkilöstöä kehittämään toimintasuunnitteluprosessia.
Toimintasuunnittelun yksinkertaistamisella vaikutan laadun paranemiseen. Uutena näkökulmana toimintasuunnitelmiin on tuon myös parhaista käytännöistä oppimisen eli benchmarkingin. Työ kannustaa Restel hotellien toimipaikkoja vaihtamaan keskenään näkemyksiä toimintasuunnitteluun ja palvelun laatuun liittyen. Pohdinta osiossa esitän erilaisia näkökulmia toimintasuunnitteluun perehdyttämiseen, toiminnan tarkkailuun, palautteen saamisen lisäämiseen ja lisämyynnin kasvattamiseen.
Työn tuotokset on saatu aikaan analysoimalla yrityksen sisäistä materiaalia ja pääasiassa laatujohtamisen teoriaa. Laatujohtamisen lisäksi teoriaosuudessa on käytetty strategista johtamista ja benchmarkingia käsittelevää kirjallisuutta.
Toimintasuunnittelun yksinkertaistamisella vaikutan laadun paranemiseen. Uutena näkökulmana toimintasuunnitelmiin on tuon myös parhaista käytännöistä oppimisen eli benchmarkingin. Työ kannustaa Restel hotellien toimipaikkoja vaihtamaan keskenään näkemyksiä toimintasuunnitteluun ja palvelun laatuun liittyen. Pohdinta osiossa esitän erilaisia näkökulmia toimintasuunnitteluun perehdyttämiseen, toiminnan tarkkailuun, palautteen saamisen lisäämiseen ja lisämyynnin kasvattamiseen.
Työn tuotokset on saatu aikaan analysoimalla yrityksen sisäistä materiaalia ja pääasiassa laatujohtamisen teoriaa. Laatujohtamisen lisäksi teoriaosuudessa on käytetty strategista johtamista ja benchmarkingia käsittelevää kirjallisuutta.