Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Selvitys asiakastyytyväisyydestä ja vetovoimatekijöistä Karelia à la carte -yrityksissä

Moilanen, Marika (2012)

Avaa tiedosto
Moilanen_Marika.pdf (742.2Kt)
Lataukset: 


Moilanen, Marika
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012053110954
Tiivistelmä
Karelia à la carte on sekä brändi että yritysten verkosto, jonka tarkoituksena on lisätä pohjoiskarjalaisten matkailu- ja ravitsemispalveluyritysten yhteistyötä ja näkyvyyttä. Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää verkostoon kuuluvien ravitsemispalveluita tarjoavien yritysten asiakkaiden tyytyväisyyttä sekä mielipiteitä yritysten vetovoimatekijöistä.

Selvitys toteutettiin strukturoidulla kysely, jonka yritysten asiakkaat täyttivät nimettömänä. Hyväksyttyjä kyselylomakkeita oli 83, jotka analysoitiin SPSS -ohjelmalla. Tulosten analysoinnin jälkeen kyselylomaketta muokattiin huomattujen puutteiden osalta toimivaksi, että toimeksiantaja voisi käyttää sitä halutessaan uudestaan.

Tuloksien mukaan asiakkailla on positiivinen kuva Karelia à la carte –brändin imagosta. Perinteisyyttä ja karjalaisuutta arvostetaan, mutta myös lähiruoka lisää yritysten vetovoimaa. Palvelun ja tuotteiden laatu oli tässä kyselyssä olevien yritysten kohdalla hyvä. Taustatekijöihin verrattaessa selvisi, että maakunnan ulkopuolelta tulevien matkailijoiden näkökulmasta karjalaisuus on vetovoimatekijänä houkuttelevampi kuin maakunnassa asuvien mielestä. Myös luomu oli houkuttelevampi naisten kuin miesten mielestä.

Tämän opinnäytetyön tuloksena Karelia à la carte -yrityksille jää toimiva kyselylomake, jolla voi jatkossakin selvittää asiakkaiden kokemuksia ja tyytyväisyyttä palveluun.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste