Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

10 219 sanaa Arctic Powerin palvelutoiminnasta

Mattson, Jesse (2012)

 
Avaa tiedosto
Mattson_Jesse.pdf (960.4Kt)
Lataukset: 


Mattson, Jesse
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012053111086
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää miten Rovaniemen ammattikorkeakoulun alaisen Arctic Power–osaamiskeskittymän asiakkaat ja yhteistyökumppanit ovat kokeneet palvelutoiminnan ja millä keinoilla sitä voitaisiin kehittää. Työn tavoite oli myös löytää palvelutoiminnan kehityskohteet sekä vahvuusalueet, jotka voitaisiin nostaa markkinoinnin keihäänkärjiksi. Työn nimen tarkoituksena on erilaistaa opinnäytetyö muista vastaavanlaisista opinnäytetöistä.

Työn teoriapohjassa käsitellään palveluliiketoimintaa, sen muutoksia sekä siihen soveltuvia kilpailukeinoja. Keskeisiä työn käsitteitä ovat asiakaslähtöisyys, erilaistaminen, brändi ja palvelumuotoilu. Palvelumuotoilun käsitteitä tarkastellaan lähemmin ja palvelumuotoiluprosessin eri näkemyksiä on kuvattu työssä.

Tutkimusmenetelmä oli kvalitatiivinen teemahaastattelu, joka toteutettiin vierailuilla ja puhelinhaastatteluilla. Teemahaastattelua ohjasi haastattelurunko, joka koostui neljästä teemasta ja sen tarkoituksena oli luoda haastatteluista keskustelevia ja avoimia. Haastattelut suoritettiin kevättalvella 2012 ja haastateltavia oli yhteensä 12 henkilöä.

Saadut vastaukset olivat suurimmaksi osaksi yhteneväisiä. Yleinen mielipide palvelutoiminnasta on positiivinen ja esille nousi selkeitä palvelutoiminnan vahvuuksia. Kehittämiskohteet Arctic Powerilla liittyvät markkinointiin, kaupallisuuden ja tuotteistamisen puuttumiseen sekä viestinnän vähäisyyteen. Palvelutoiminnan vahvuudet ja samalla markkinoinnin keihäänkärjet ovat tutki-muksen mukaan henkilökunta, luotettavuus, joustavuus sekä fasiliteetit.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste