Markkinointisuunnitelma : case: Ounasvaaran Lakituvat/Safartica
Järvinen, Jannina (2012)
Järvinen, Jannina
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012062612959
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012062612959
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena on tehdä markkinointisuunnitelma Ounasvaaran Lakituville, joita työn toimeksiantaja ohjelmapalveluyritys Safartica vuokraa asiakkailleen.
Opinnäytetyö on jaettu kahteen osaan. Työn teoreettisessa viitekehyksessä tarkastellaan matkailumarkkinoinnin käsitettä ja merkitystä yritykselle, markkinoinnin tavoitteita sekä tehtäviä. Lisäksi teoriaosassa esitellään markkinointisuunnitelma Kotlerin (2005a) kuusivaiheisen mallin mukaisesti.
Työn produkti, Ounasvaaran Lakitupien markkinointisuunnitelma, on sijoitettu työn loppuun. Markkinointisuunnitelma on rakennettu teoriaosuuden kuusivaiheisen markkinointisuunnitelmamallin pohjalta Safartican käyttöön. Työn toiminnallinen osuus on toimeksiantajan pyynnöstä salattu.
Lopuksi tarkastellaan työn kulkua ja arvioidaan itse prosessia sekä sen onnistumista. Tulos on, että markkinointisuunnitelma on hyödyllinen ja tehokas työväline matkailuyrityksen markkinoinnin jäsentämisessä ja suunnittelussa.
Opinnäytetyö on jaettu kahteen osaan. Työn teoreettisessa viitekehyksessä tarkastellaan matkailumarkkinoinnin käsitettä ja merkitystä yritykselle, markkinoinnin tavoitteita sekä tehtäviä. Lisäksi teoriaosassa esitellään markkinointisuunnitelma Kotlerin (2005a) kuusivaiheisen mallin mukaisesti.
Työn produkti, Ounasvaaran Lakitupien markkinointisuunnitelma, on sijoitettu työn loppuun. Markkinointisuunnitelma on rakennettu teoriaosuuden kuusivaiheisen markkinointisuunnitelmamallin pohjalta Safartican käyttöön. Työn toiminnallinen osuus on toimeksiantajan pyynnöstä salattu.
Lopuksi tarkastellaan työn kulkua ja arvioidaan itse prosessia sekä sen onnistumista. Tulos on, että markkinointisuunnitelma on hyödyllinen ja tehokas työväline matkailuyrityksen markkinoinnin jäsentämisessä ja suunnittelussa.