Oppimisympäristöjen kehittäminen visuaalisen markkinoinnin koulutuksessa
Timo, Minna (2012)
Timo, Minna
Tampereen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112616388
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112616388
Tiivistelmä
Tämän hankkeen tarkoituksena oli kehittää omaa ammatillista osaamista, sekä kehittää Sastamalan koulutuskuntayhtymälle uusia innovatiivisia ratkaisuja opetustiloihin ja tilanteisiin, visuaalisen markkinoinnin opetukseen. Hankkeessa oli tarkoituksena löytää uusia opetustapoja hyödyntämällä sosiaalista mediaa sekä tuoda jotakin uutta fyysisiin luokkatiloihin.
Hanke sai alkunsa omasta halusta kehittää opetusta. Opiskelijoilta saatu palaute opiskelutiloista antoi myös aihetta oppimisympäristöjen kehittämiseen. Visuaalisen markkinoinnin opetukseen on tarjolla vähän opetusmateriaalia, joten oppimisympäristöjen kehittäminen ja monipuolistaminen oli tarpeellista. Hankkeessa on käytetty erilaista kirjallisuutta apuna oppimisympäristö käsitteen selkiinnyttämiseksi.
Hankkeen myötä opetustiloihin hankittiin somistus ”looseja”, joihin on mahdollista toteuttaa näyteikkuna somistuksia sekä tehdä erilaisia esillepanoja. Opetukseen löydettiin myös uusi virtuaalinen harjoituskirja, jota voidaan käyttää opetuksen tukena. Harjoituskirjan avulla opiskelija voi harjoitella esillepanojen tekemistä niin koulussa kuin kotonakin. Blogit otettiin myös käyttöön uutena oppimisympäristönä.
Uudet oppimisympäristöt on otettu mielenkiinnolla vastaan. Itselleni olen saanut apua opetusmateriaalin suunnitteluun. Opiskelijat ovat olleet tyytyväisiä looseihin, joissa harjoitteleminen on mielenkiintoista. Decostudy ohjelma on saanut myös positiivisen vastaanoton.
Hanke sai alkunsa omasta halusta kehittää opetusta. Opiskelijoilta saatu palaute opiskelutiloista antoi myös aihetta oppimisympäristöjen kehittämiseen. Visuaalisen markkinoinnin opetukseen on tarjolla vähän opetusmateriaalia, joten oppimisympäristöjen kehittäminen ja monipuolistaminen oli tarpeellista. Hankkeessa on käytetty erilaista kirjallisuutta apuna oppimisympäristö käsitteen selkiinnyttämiseksi.
Hankkeen myötä opetustiloihin hankittiin somistus ”looseja”, joihin on mahdollista toteuttaa näyteikkuna somistuksia sekä tehdä erilaisia esillepanoja. Opetukseen löydettiin myös uusi virtuaalinen harjoituskirja, jota voidaan käyttää opetuksen tukena. Harjoituskirjan avulla opiskelija voi harjoitella esillepanojen tekemistä niin koulussa kuin kotonakin. Blogit otettiin myös käyttöön uutena oppimisympäristönä.
Uudet oppimisympäristöt on otettu mielenkiinnolla vastaan. Itselleni olen saanut apua opetusmateriaalin suunnitteluun. Opiskelijat ovat olleet tyytyväisiä looseihin, joissa harjoitteleminen on mielenkiintoista. Decostudy ohjelma on saanut myös positiivisen vastaanoton.