Visuaalisen viestinnän keinot kosmetiikka-alalla : Esimerkkitapaus: The Body Shop
Varkkola, Kati (2013)
Varkkola, Kati
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305168945
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305168945
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli avata kosmetiikka-alan visuaalisen markkinointiviestinnän keinoja ja tutkia, kuinka niitä hyödynnetään. Työssä perehdytään kosmetiikka-alan eri osaalueisiin, alan kilpailutilanteeseen ja esimerkkiyrityksen asemaan markkinoilla.
Esimerkkitapauksena tutkimuksessa käytettiin kansainvälistä kosmetiikka-alan yritystä The Body Shopia. Tutkimuksessa tarkastellaan markkinointiviestinnän keinoja ja ratkaisuja yrityksen historian kautta ja analysoidaan sitä, kuinka yrityksen tausta vaikuttaa sen nykypäivän viestintään. Tutkimuksessa käydään läpi yrityksen visuaalisen ilmeen elementit taustoineen.
Tutkimuksen toiminnallinen osuus koostuu The Body Shopin maaliskuun 2013 kasvotuotekategoriapromootion markkinointiviestinnän visuaalisesta toteutuksesta. Tutkimuksessa käydään läpi markkinoinnin eri kanavat ja analysoidaan niiden onnistuminen erikseen ja kokonaisuutena.
Tutkimuksessa kävi ilmi kuinka monipuolista markkinointiviestintää kosmetiikka-alalla käytetään alan eri osa-alueilla. The Body Shopin asema markkinoilla on poikkeuksellinen ja sillä on potentiaalia erottautua historiansa ja arvojensa kautta mielikuvamarkkinoinnin keinoin.
Esimerkkitapauksena tutkimuksessa käytettiin kansainvälistä kosmetiikka-alan yritystä The Body Shopia. Tutkimuksessa tarkastellaan markkinointiviestinnän keinoja ja ratkaisuja yrityksen historian kautta ja analysoidaan sitä, kuinka yrityksen tausta vaikuttaa sen nykypäivän viestintään. Tutkimuksessa käydään läpi yrityksen visuaalisen ilmeen elementit taustoineen.
Tutkimuksen toiminnallinen osuus koostuu The Body Shopin maaliskuun 2013 kasvotuotekategoriapromootion markkinointiviestinnän visuaalisesta toteutuksesta. Tutkimuksessa käydään läpi markkinoinnin eri kanavat ja analysoidaan niiden onnistuminen erikseen ja kokonaisuutena.
Tutkimuksessa kävi ilmi kuinka monipuolista markkinointiviestintää kosmetiikka-alalla käytetään alan eri osa-alueilla. The Body Shopin asema markkinoilla on poikkeuksellinen ja sillä on potentiaalia erottautua historiansa ja arvojensa kautta mielikuvamarkkinoinnin keinoin.