Markkinointisuunnitelma Kajaanin Huoltopesu Oy:lle
Leinonen, Jonne; Ruohiainen, Ville (2013)
Leinonen, Jonne
Ruohiainen, Ville
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305179279
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305179279
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda toimintakelpoinen markkinointisuunnitelma huoltokorjaamo alan yritykselle. Kajaanin Huoltopesu Oy toimi työn toimeksiantajana, jonka yrittäjillä on aikaisempaa kokemusta kuljetusalojen puolelta. Opinnäytetyön tarkoituksena on antaa toimeksiantajalle teoriapaketti markkinoinnista ja sen toiminnoista, jonka avulla yritys pystyy kehittämään markkinointiaan tulevaisuudessa.
Opinnäytetyö sisältää teoriaosuuden ja markkinointisuunnitelman. Työn tarkoituksena on löytää toimivat apuvälineet markkinointisuunnitelman laatimiseen ja selvittää, mitä se pitää sisällään.
Teoriaosassa käydään markkinointi yrityksen näkökulmasta läpi ja pyritään saamaan siihen yrityksen kannalta tärkeimmät asiat. Teoriaosuudessa on käyty läpi markkinointia alusta alkaen, joten vähemmänkin markkinointia harjoittanut yritys hyötyisi siitä mahdollisimman paljon. Teoriaosa on koottu useista eri lähteistä, suurimmaksi osaksi markkinoinnin kirjallisuudesta.
Toinen opinnäytetyön osa on markkinointisuunnitelma, joka on kohdistettu toimeksiantajalle. Suunnitelma pohjautuu vahvasti teoriaosaan ja sen tarkoituksena on olla apuna yrityksen markkinoinnin kehittämisessä.
Opinnäytetyö sisältää teoriaosuuden ja markkinointisuunnitelman. Työn tarkoituksena on löytää toimivat apuvälineet markkinointisuunnitelman laatimiseen ja selvittää, mitä se pitää sisällään.
Teoriaosassa käydään markkinointi yrityksen näkökulmasta läpi ja pyritään saamaan siihen yrityksen kannalta tärkeimmät asiat. Teoriaosuudessa on käyty läpi markkinointia alusta alkaen, joten vähemmänkin markkinointia harjoittanut yritys hyötyisi siitä mahdollisimman paljon. Teoriaosa on koottu useista eri lähteistä, suurimmaksi osaksi markkinoinnin kirjallisuudesta.
Toinen opinnäytetyön osa on markkinointisuunnitelma, joka on kohdistettu toimeksiantajalle. Suunnitelma pohjautuu vahvasti teoriaosaan ja sen tarkoituksena on olla apuna yrityksen markkinoinnin kehittämisessä.