Building and Optimizing the Website of Helsingin soodapuhallus OY
Kangasluoma, Jose; De Leon, Marge (2013)
Kangasluoma, Jose
De Leon, Marge
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053011990
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053011990
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena on auttaa pieniä ja keskisuuria organisaatioita rakentamaan ja optimoimaan e-markkinoinnin strategiat onnistuneesti toimimaan. Nykyään digitaalisesti markkinoivat yritykset voivat kasvaa nopeasti, joten strategiat on sovellettava internetiin nopeasti. On olemassa erilaisia tekniikoita, jotta tuloksia saavutetaan ja tämän tutkimuksen tarkoituksena onkin tutustuttaa näihin tekniikoihin. Näin ollen annamme selkeän käsityksen niistä integraation toteuttamisvaiheessa.
Hanke sisältää useita tehtäviä, jotka myötävaikuttavat yrityksen digitaalisen markkinointiin ja sen tuomaan stategiseen etuun. Ensinnäkin päivitetään sivusto Helsingin soodapuhallus OY www.sp-helsinki.fi sponsorin toiveiden mukaan. Kyseisen sivun hakukoneoptimoinnin (Search Engine Optimization, SEO) tavoitteena on tavoittaa suurempi yleisö.
Käytämme useita työkaluja suorittaessamme näitä tehtäviä. Esimerkiksi Google Webmaster Toolsia käytetään indeksoinnissa ja optimoimaan näkyvyyttä. Google Analytics näyttää, kuinka monet asiakkaat ovat verkkosivuilla minkäkin aikaa. FileZilla-ohjelmistoa on myös käytetty palvelimelle pääsyyn, jossa ohjelmointikoodaus tehtiin. Firebug on erittäin hyödyllinen työkalu käyttöliittymää päivittäessä.
Tässä opinnäytetyössä on tutkittu SEO:n eri tekniikoita. Tutkimus antaa paremman käsityksen SEO: n tärkeimmistä toteutustavoista ja tavoitteista pähkinänkuoressa sekä ennen kaikkea siitä, miten SEO hyödynnetään osaksi kattavaa markkinointistrategiaa.
Hanke sisältää useita tehtäviä, jotka myötävaikuttavat yrityksen digitaalisen markkinointiin ja sen tuomaan stategiseen etuun. Ensinnäkin päivitetään sivusto Helsingin soodapuhallus OY www.sp-helsinki.fi sponsorin toiveiden mukaan. Kyseisen sivun hakukoneoptimoinnin (Search Engine Optimization, SEO) tavoitteena on tavoittaa suurempi yleisö.
Käytämme useita työkaluja suorittaessamme näitä tehtäviä. Esimerkiksi Google Webmaster Toolsia käytetään indeksoinnissa ja optimoimaan näkyvyyttä. Google Analytics näyttää, kuinka monet asiakkaat ovat verkkosivuilla minkäkin aikaa. FileZilla-ohjelmistoa on myös käytetty palvelimelle pääsyyn, jossa ohjelmointikoodaus tehtiin. Firebug on erittäin hyödyllinen työkalu käyttöliittymää päivittäessä.
Tässä opinnäytetyössä on tutkittu SEO:n eri tekniikoita. Tutkimus antaa paremman käsityksen SEO: n tärkeimmistä toteutustavoista ja tavoitteista pähkinänkuoressa sekä ennen kaikkea siitä, miten SEO hyödynnetään osaksi kattavaa markkinointistrategiaa.